2014. július 29., kedd

Karalábés-gombás lapcsánka


Gyors, egyszerű vacsorának való, vagy csak úgy eszegetni. Mindenféle zöldségből készülhet ami reszelhető a káposzta reszelőn, ki mit szeret. Lehet csak egyféle vagy keverve, mint ahogy én készítettem gombával. Tehetünk rá fokhagymás tejfölt vagy tartármártást.

Hozzávalók: 2 adag (nekem 8 db lepényke lett, kb. 8-10 cm-es átmérővel)

2 db nagyobb karalábé, só, bors, 1 tojás, 2 ek. liszt, fél csokor petrezselyem, 40 dkg gomba, 1 kisebb vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, olaj a sütéshez

A gombát megpucoltam, megmostam és vékony szeletekre vágtam. 1 ek. olajban az apróra vágott hagymát megdinszteltem, beletettem az apróra vágott fokhagymát és a gombát, sóztam, borsoztam és takarék lángon tovább pároltam. Zsírjára kell sülnie.
A karalábékat meghámoztam, megmostam és lereszeltem, sóztam és kicsit hagytam állni, hogy levet eresszen. Beletettem a felvert tojást, az apróra vágott petrezselymet, a dinsztelt gombát és annyi lisztet, hogy nokedli sűrűségű tészta legyen. Lazán összekevertem. Kanállal nagyobb halmokat tettem a forró olajba, majd kerekre lapítottam, és takarék lángon sütöttem pirosra.
Tartármártást készítettem hozzá - aminek a készítése megtalálható a RECEPTLISTA oldalamon a hideg mártások között.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése