2014. december 16., kedd

Válasszunk fenyőfát! - de milyet?

Nálunk a lucfenyő  a honos és a legismertebb. Nekem a legkedveltebb is, mert illatos levelű. De ez a fajta hullatja a legjobban a tűleveleit.

A fekete fenyő is kedvelt a legillatosabb levelei miatt. Nagyon erős fenyőillata van. Gyantája is - mint minden fenyőnek - igen erős, nehéz lemosni a kézről.

Az ezüst fenyő szép és különleges a színe miatt, de érzékeny a lakásban tartást illetően, mert nem nagyon bírja a szoba levegőjét.

A Nordmann fenyő a legjobb mind között, és ezt az ára is mutatja. A formája nagyon szabályos - bár ez a lucfenyőről is elmondható - ideális karácsonyi fenyő. Jó tulajdonsága, hogy a teljes kiszáradás után sem hullatja a leveleit.

DÍSZÍTÉS

A legfontosabb dekoráció maga a fenyőfa az illatával, formájával. Szeretetet, meghittséget visz az otthonokba. 
A díszítési ötletek száma végtelen, lehet kreatívkodni. De nagyon sok fenyőt agyon zsúfolnak a díszekkel. Én azt szeretem ha látszik a fa is. Nagyon sok stílus, szín, technika van (pl. horgolt díszek, filcből készült figurák, színes gömbök, mézeskalácsok, szalagok, szalmadíszek stb.) kerülhetnek rá.
Én az eklektika híve vagyok, a mi fenyőfánkon vannak bolti gömbök, de általam készített filc, horgolt, szalma, papír és egyéb díszek.

Szép programként ajánlom a Nagytétényi Kastélymúzeumi látogatást, ahol 2014. november 29. és 2015. január 4. között a sok egyéb program között megcsodálhatjátok a kastély termeiben a gyönyörű régi bútorok között felállított 26 iparművész által díszített fákat.   

Bővebben ITT

Ötletek a dekorációhoz:














6 megjegyzés:

  1. Jó ötletek, egyik fa szebb, mint a másik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen szépek Maria, de ahány ház annyi szokás, hagyomány. Nézegetni jó nálunk is így van

      Törlés
  2. De sok szép karácsonyfát válogattál össze! Mi megvettük már, Nordmann-t. Bár elég drága, de legalább nem fog hullani :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép a Nordmann fenyő, és valóban drága, de az is igaz, hogy sokáig gyönyörködhettek benne.

      Törlés
  3. Nekünk most már 5-ik éve egy csodásan szép, a megszólalásig valósághű műfenyőnk van, igaz méregdrága is volt, de megérte, előtte persze kipróbáltuk a létező összes kapható fajtát, de ez a műfenyő annyira szép és kényelmes megoldás, hogy ennél maradtunk, igaz nincs fenyőillat, illetve úgy van, hogy kertünkben lévő hatalmas fenyőkről vágunk le ágakat vázába, tehát nem maradunk karácsonyillat nélkül, díszítésben pedig szeretem a sok díszt, szalagot, mindenféle csilivili dolgot a karácsonyfán, de azonos színvilágban, tehát nálunk a zöld, piros és arany ami állandóan van, de láttam már csak fehér-ezüst díszítésű fát, narancs-arany-bordó összeállításút, ezek nagyon tetszettek, de a csak lila színű díszekkel fa, na az nem. Az az igazság, hogy a karácsonyfa sok őrült elképzelést elbír, este kivilágítva mind gyönyörű, szíven ütő látvány, legalábbis nekem:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó szépek a műfenyők is, és valóban a megszólalásig hasonlítanak az igazira. Igen, az jó megoldás, hogy a kertetekből vágtok le ágakat, hogy fenyőillat is legyen. Vannak nagyon giccses, agyondíszített fák is, ezeket én sem szeretem Nekem is a hagyományos színvilág jön be.

      Törlés