2015. január 18., vasárnap

Egy rövid összegzés - gondolkodom...


Még közel vagyunk az elmúlt év végéhez, és ilyenkor én az új év első hónapjában, az év elején elgondolkodok az életről, saját magunkról, de talán még azok is ezt teszik, akik egyébként nem ilyen típusúak mint én. Számot vetünk az elmúlt évvel, és reménykedünk a jövőben abban, hogy ami nem volt jó az elmúlt évben, azon változtassunk az új esztendőben, és minél több jó történjen velünk, váljanak valóra az álmaink úgy, hogy megdolgozunk érte, mert azt tudjuk értékelni.

Sajnos hajlamosak vagyunk arra, hogy az elmúlt évből csak azokat soroljuk ami nem valósult meg, nem sikerült, nem tudtuk megvenni. Tehát elsősorban az anyagiakra gondolunk. De mi lenne ha kipróbálnánk, megfordítanánk ezt az egész rossz életérzést, és sorra vennénk azokat, hogy miben gyarapodtunk szellemileg, mitől volt jó érzésünk, mi okozott örömet, mi sikerült, mert biztos, hogy mindenkivel történt jó is az elmúlt évben. Én pl. szeretek olvasni, és elolvastam sok jó könyvet, szereztem új barátokat, ismerősöket, és a rokonaimmal is eltöltöttem kellemes órákat, jó beszélgetések közepette, kirándultunk is, nyaraltunk is, folytattam és folytatom a régi vágyam megvalósítását... De az lenne a legnagyszerűbb, ha azt mondhatnánk, hogy nem romlott az egészségi állapotunk, mert ez a legfontosabb és a szeretet.

Idézzetek föl az elmúlt évből sok boldog pillanatot, jó érzéseket, jó tettet, és ezekre gyakran gondoljatok, mert ezek az igazi értékek, és ezek az anyagiakkal ellentétben mindig a tiétek marad.
Az emlékeinket nem veheti el tőlünk senki.

                                                 "Túl keveset gondolunk arra,
                                                  amink van, és túl sokat, amink nincs." (Schopenhauer) 

Fotó: www.bien.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése