2015. február 20., péntek

Limoncellos kivi-alma lekvár


Volt itthon több mint egy kiló kivi, de valahogy nem akart elfogyni gyümölcs formában, és mivel már eléggé puha volt - mert annak kell lenni - készítettem belőle lekvárt. Ez is azok között a gyümölcsök között van akárcsak a narancs, amiből télen is készíthetünk lekvárt. Ajándéknak sem utolsó olyan családtagunknak, barátainknak, akik értékelik a gasztro ajándékot. Tegyünk rá cakkosra vágott díszesebb papírt, vagy textilt, és címkézzük fel.

Hozzávalók: két pici üveg lett az alábbiakból

50 dkg kivi, 15 dkg fruktoz vagy cukor,(de ez ízlés dolga) eléggé savanykás a kivi, 1/2 dl olasz citromlikőr (Limoncello), (de el is maradhat, vagy friss citromlé), reszelt citromhéj, 2 db nagy alma, 1/2 dl narancslé, (vagy lehet ananászlé befőttből)

Meghámoztam a kivit és  az almát, a kivit daraboltam, az almát nagy lyukú reszelőn lereszeltem. A kivit átpasszíroztam, mert nem szeretjük ropogtatni a millió magját, így is került egy kicsi bele. Összekevertem a kivit, almát a cukorral, a citrom reszelt héjával, a narancslével és lábosban feltettem főni. Forrástól számítva lassú tűzön rotyogtattam, gyakori kevergetés mellett addig, amíg elválik az edény falától, tehát elfövi a levét, sűrűsödik. Ekkor beletettem a likőrt, és azzal is még főzöm 8-10 percet.
Kicsi üvegekbe szedtem, mert csak ennyi lett. Hagytam kihűlni, mert mi reggelihez vajas kenyérre téve, vagy hideg sültekhez szinte azonnal használtuk. A továbbiakban a hűtőben tartom.
Tipp: De aki nagyobb menyiséget készít arányosan emelje a hozzávalókat, forrón tegye üvegekbe, állítsa pár percre fejre, tegye száraz dunsztba, és másnap mehet a kamrapolcra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése