2016. június 9., csütörtök

Főtt hús burgonyával, kaporszósszal


A kapor az egyik kedvenc fűszernövényem, dobozolok is belőle bőségesen télire is. Amikor pedig már frisset lehet kapni, készítem az olyan ételeket amibe tehetek belőle, pl. a szószok, mártások, tökfőzelék, káposztás ételek, kapros-túrós sütemények, kapros-túrós galuska stb. A szószokhoz nagyon finom a főtt hús, most csak azért készítettem a levest, hogy a húst ehhez az ételhez használjam, mert amúgy én a húslevest nem igazán szeretem.

Hozzávalók: 4 adag

1 kg húsos karajcsont, - itt most nem írom le, hogy húsleves készült a szokásos módon, mert a főtt hús a lényeg -  1 csokor kapor, 3 dkg liszt, só, bors, 2 dl tejföl, 2 dl tejszín, 1 kg burgonya, 5 ek. olaj

A kaprot apróra vágtam. 2 ek. olajban világosra pirítottam a lisztet, felöntöttem a tejszínnel, beletettem a tejfölt, sóztam, borsoztam és közben folyamatosan kevergettem, majd belekerült a kapor is és jól kikevertem. A burgonyát kockára vágtam, sós vízben puhára főztem, leszűrtem és a maradék olajban átforgattam. A csontról a húst leszedtem és tálaltam a burgonyával és a kaporszósszal.


2 megjegyzés:

  1. Finom ebéd lehetett! A kapor nálunk is kedvenc, de a legtöbbet mégis kovászos uborkához használom.
    A húslevest is nagyon szeretjük, több nap egymás után is meg tudom enni, nem unok rá :-)

    VálaszTörlés
  2. Igen, a kovászos uborkába kihagyhatatlan. Ahogy megjelenik az uborka én elkezdem a készítését folyamatosan egészen késő őszig, mert nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés