2016. október 5., szerda

Fűszeres pisztráng szalonnában, sült burgonyával


A halak közül kevés van amit szeretek vagy kedvencnek mondhatok, közöttük csak a süllő és a pisztráng jöhet szó szerint a számba. Persze készítek pontyot is, mert a férjem szereti a halászlevet és a rántott pontyot is, el is készítem, de magamnak más kerül az asztalunkra. Nagyon finom még a kóc is, hasonló a süllőhöz, de azt valamikor utoljára évtizedekkel ezelőtt ettem. Nem is tudom, hogy a vizeinkben található-e még. Ez a pisztráng változat viszont nagyon finom.

Hozzávalók: 4 adag

4 db kb. 25 cm-es pisztráng, kb. 16 db vékony szelet füstölt szalonna (ez finomabb mint a bacon vagy császárszalonna, ezek is lehetnek, de akkor jóval több szalonnaszelet kell, mert kevesebb zsír sül ki belőlük)), 8-10 gerezd fokhagyma, 10 dkg vaj, 2 dl tejföl - de lehet tartármártás is - só, bors, fél csokor petrezselyem, 1 kg burgonya és olaj a sütéséhez

A férjem megtisztította a halakat, - nagyon precíz, tiszta, ezért bízom rá - én beirdaltam mindkét oldalon kb. 2 cm távolságra egymástól, sóztam, borsoztam kívül és belül. A fokhagymát nagyon apróra vágtam és a nyílásokba elosztottam, benyomkodtam. A széles tepsit csak abban a szélességben kentem be vajjal amekkora helyet a halak elfoglaltak, Ferdén ráfektettem mindegyik hal alá 2-2 szalonnát. Rátettem a halakat és a tetejükre is ferdén ráfektettem szintén 2-2 szalonnát. Előmelegített sütőbe tettem, és amikor szépen rásült a szalonna, és a halak is megsültek, kivettem a sütőből és a petrezselyemmel összekevert tejföllel bekentem a halak tetejét. Visszatettem a sütőbe addig, amíg a tejföl is kicsit rásül - pár perc.

A burgonyát hasábokra vágtam, sós  vízben előfőztem, forrástól számítva pár percig, leszűrtem, hagytam egy kicsit hűlni és forró olajban megsütöttem. Jobb a sült krumpli ha kicsit előfőzzük.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finomat készítettél ismét. A halakat mi is szeretjük, nekem jöhet mindegyik, csak amiben nagyon sok a szálka, azt nem :-)
    A hasáb krumplit én is így szoktam sütni, előfőzve. Még kedvencünk a kukoricalisztbe forgatott változat, ehhez kb. félpuhára szoktam megfőzni a krumplit, és a vízből kivéve mindjárt meg szoktam forgatni fűszeres kukoricalisztbe, és utána mindjárt megy a forró olajba. Nagyon finom ropogós lesz, belül pedig puha.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Katalin. Akkor Te is tapasztaltad már, hogy jobb a sült krumpli előfőzve. A kukoricát kedvelem, de még nem készítettem ebbe forgatott halat, de majd kipróbálom.

    VálaszTörlés