2016. november 20., vasárnap

Tésztás rakott kelkáposzta



Ideje van a káposztás ételeknek, legyen az kelkáposzta, vagy fejes káposzta, savanyított vagy natúr. Most éppen egy nagy lábos székelykáposztám is van, amiből többször is tudunk enni, minél többször annál jobb. Esszük a savanyú káposztát is savanyúságként húsos étel mellé vagy akár libazsíros kenyérrel. De a jelenlegi receptem is káposztás, mert a rakott ételek sokfélesége és gyors elkészítése is vonzó a számomra, és ez saját kreáció.

Hozzávalók: 4 bő adag (lehet belőle 6 is)

50 dkg darált sertéslapocka (lehet baromfi is vagy sonka), 1 kg kelkáposzta, 25 dkg rizstészta, (lehet szarvacska, kis kagyló is), 1 vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, só, bors, majoránna, 2 tojás, 2 dl tejföl, 4 ek. olaj

A hagymát, fokhagymát apróra vágtam, a húst ledaráltam. A kelkáposztát félbe vágtam, torzsáját kivágtam és kevés ideig vízben áztattam, majd leöntöttem a vizet és kb. ujjnyi vékony csíkokra vágtam, a vastag ereket kivágtam, kiszedtem és forró sós vízben blansíroztam pár percig. Ezután leszűrtem, fakanállal kinyomkodtam belőle a vizet. A rizstésztát forró sós vízben kifőztem, leszűrtem és kevés olajat öntöttem rá és átforgattam. 
A vöröshagymát az olajban megdinszteltem, beletettem a fokhagymát is és hozzáöntöttem a darált húst is, fehéredésig kevergettem, fűszereztem és letakarva pároltam pár percig. 
A kelkáposztát elfeleztem és egy vékonyan kiolajozott kerek (de lehet téglalap vagy négyzet is) tűzálló tálba terítettem a felét. A másik felét összekevertem egy felvert tojással, a  fűszeres hússal és a tésztával és ráterítettem a tálban levő káposztára. A másik felvert tojást összekevertem a tejföllel és meglocsoltam a tészta tetejét. Begyújtottam a sütőt és közepes hőfokra vettem (a jénai edényt nem lehet előmelegített sütőbe tenni!) betettem a tálat és a tetejét megpirítottam (mivel minden hozzávaló félkész vagy kész, így nem kell sokáig sütni.)

2 megjegyzés:

  1. Ez az étel teljesen ismeretlen számomra, de ahogy néztem a képeket és olvastam a receptedet, nagyon finomnak tűnik :-) Jó is a káposzta, és sok benne a vitamin, én is nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  2. Valóban finom étel és egyszerű is. Nem akarom elhinni, hogy olyat találtam ki, ami ismeretlen a számodra.

    VálaszTörlés