2017. január 20., péntek

Az elmúlt év Szilveszter és 2017. újévi ételeiből ami még nincs a blogomban

Erdélyi fatányéros sült burgonyával

Hozzávalók: 6-8 adag

8 szelet sertéskaraj, 8 szelet sertéstarja, 8 szelet bélszín, 8 szelet füstölt szalonna, sertészsír, liszt, só, bors, kalocsai fűszerpaprika, savanyúság ízlés szerint, kb. 1,5 kg burgonya

A húsokat klopfoltam, sóztam, borsoztam. A karajt a szokásos módon rántottan készítettem. a másik két húsfélét megsütöttem úgy, hogy zsírt hevítettem és a lisztbe mártott hússzeletek mindkét oldalát szép pirosra sütöttem. A szalonnát bevagdaltam és a bőrével együtt kisütöttem, és a kakastaréj részét pirospaprikába mártottam.Burgonyát sütöttem. Tálaltam a húst burgonyával, szalonnával díszítettem paprikával, hagymával, de savanyúsággal ettük. 

Virslitál

Hozzávalók: 6-8 adag

4-5 pár virsli (jó minőségű), 2 kisebb fej vöröshagyma, 6 kisebb főtt burgonya, 2 ek. margarin vagy vaj, 2 dl tej, 1 nagy és 1 kisebb doboz konzerv sűrített paradicsom, 1,5 dl tejföl, só, bors, snidling vagy újhagyma zöld szára
Megmostam a burgonyát és a virslit is, és külön-külön megfőztem, a burgonyát héjában. A vöröshagymát apróra vágtam és megdinszteltem a margarinban, beletettem a megtisztított és karikára vágott burgonyát, a karikára vágott virslit és ráöntöttem a tejet. Összekevertem a sűrített paradicsomot a tejföllel és azt is ráöntöttem a burgonyás virslire. Sóztam, borsoztam és gyenge lángon összefőztem. Tálalásnál megszórtam az aprított zöld hagymaszárral.

Sült malackaraj resztelt burgonyával, pezsgős káposztával

Hozzávalók: 6-8 adag

8 db malackaraj,  20 dkg füstölt szalonna, 4 dl sör, 1,5 dl pezsgő, 1 kg lila káposzta, , só, bors, majoránna, kakukkfű, köménymag, oregánó, 1 vöröshagyma, 1,5 kg burgonya

A húsokat mosás, leszárítás után alaposan befűszereztem, - só, bors, majoránna, kakukkfű - tepsibe helyeztem és a sörbe mártott füstölt szalonnával bedörzsöltem (ezt a műveletet sütés közben többször megismételtem). Közép meleg sütőben pirosra sütöttem, majd a félpuhára főzött burgonyát a sülés végén mellé tettem és együtt sütöttem készre.
Pezsgős káposzta:
Kevés zsíron az apróra vágott hagymát dinszteltem, ízesítettem kevés cukorral, köménymaggal, sóztam, hozzáadtam a vékony szeletekre vágott lila káposztát, meglocsoltam a pezsgővel és fedővel letakarva készre pároltam. (Tehető bele még ízlés szerint citromlé is.)

Pékkifli

Hozzávalók: 24 db lesz

1/2 kg liszt, 2,5 dkg élesztő, 1 tk. só, 1/2 ek. cukor 2 dl tej, 2 ek. zsír,  1/2 kocka Ráma, 1 dl tejföl, 1 tojássárgája, 15 dkg kemény sajt,

Kevés langyos tejben pici cukorral felfuttattam az élesztőt. A lisztben elmorzsoltam a margarint, hozzáadtam az élesztőt, sót, cukrot, zsírt, tojássárgáját és a tejfölt. Jól összegyúrtam és duplájára kelesztettem. Deszkán finoman átgyúrtam és három egyforma darabra vágtam, egyenként gömbölyítettem, és kerekre nyújtottam. Ezután mindegyiket 8 egyforma cikkelyre vágtam és borsoztam, a szélesebb végükre vékony szelet sajtot tettem (de lehet reszelve is), és feltekertem. Ezután még pihentettem, 20-30 percet, megkentem a felvert tojásfehérjével, és közepes hőmérsékleten szemleszínűre sütöttem.
Tehető bele sonkaszelet, darált hús, de még akár lekvár is (akkor a borsot elhagyjuk)

Birsalmás diós kókuszgolyó

Hozzávalók: kb. 20-22 db lesz (ez a golyók nagyságának függvénye)

Készíthető a késő ősszel kapható birsalmából készített friss lekvárral, de én már korábban általam eltett birsalmalekvárból készítettem.
2 kis üveg (20 dkg) keményebb lekvár)  ( ha frissen főzzük 1 kg birsalma), 25 dkg kókuszreszelék, 8-10 dkg dió, cukor ízlés szerint vagy fruktoz

A lekvárt, cukrot, a kókuszreszelék felét, a diót összeturmixoltam (de nagyon apróra is vágható a dió és össze is keverhető így az egész és amikor esszük, akkor a mogyorós csokoládéhoz hasonlóan ropogtatjuk a diódarabkákat) Kis golyókat - kb. diónyi) formáltam belőle és meghempergettem a maradék kókuszreszelékben. Tehető mignon-papírba is és szellős helyen tárolható - ha nem fogy el, de ezt kétlem.

Ételfotók: ITT


2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó így együtt a sok finom recept!

    VálaszTörlés
  2. Akkor szoktam így írni amikor ünnepi ételek vannak, mert akkor nem készül recept csak fotó.

    VálaszTörlés