2017. július 25., kedd

Kelkáposzta-lasagne



A cím megtévesztő, mert az ismert tésztalapokat most kelkáposztalevelek helyettesítik és így is egy finom, mutatós rakottas, egy lasagne  készíthető. (ejtsd: lázánnye)
Nekünk az ilyen étel minden változata jöhet, mert a rakottasok finomak.

Hozzávalók: 4 adag

50 dkg ízlés szerinti hús (sertés, marha, pulyka), 10 dkg szeletelt bacon (nekem ez nem volt itthon, így sonkafelvágott került a tetejére 6 szelet, a szalonnával mutatósabb és talán finomabb is), 1 kisebb fej kelkáposzta, (1-1,2 kg) 1 szikkadt zsemle, 1 közepes fej hagyma, 2-3 gerezd fokhagyma, diónyi vaj vagy margarin, 1 tojás, 1 kis doboz paradicsompüré, (70 g),  3+2 dl tejföl, só, bors, 3-4 szál friss, vagy 1 kk. szárított kakukkfű,  1/4 kk. provence-i fűszerkeverék, 3-4 szál petrezselyem, 1 csipet chili-por

A zsemlét beáztattam langyos vízbe. A kelkáposztát megtisztítottam, torzsáját kivágtam, a külső laza leveleit lebontottam, a középső vastag erét elvékonyítottam. A tömörebb közép részét egyben hagytam. Forrásban levő, sós vízben 5 percig főztem a leveleket és a tömör részt is. Leszűrtem és konyharuhára terítettem szikkadni. A tömörebb részt is szétbontottam.
A hagymát, fokhagymát apróra vágtam. A kakukkfüvet leöblítettem és leszárítottam. A zsemlét jól kinyomkodtam. Margarinnal kikentem a kb. 2 liter űrtartalmú téglalap alakú jénai edényemet. (Más edény esetében előmelegíthető a sütő 180 fokra.)
A húst ledaráltam, hozzáadtam a hagymát, a fokhagymát, a zsemlét, a tojást, az aprított kakukkfű-leveleket, meg egy kicsi szárítottat is, a provence-i fűszerkeveréket, a paradicsompürét, és ízlés szerint, sőt, borsot, majd jól összedolgoztam.
A kellevelek 1/3-át a sütőedény aljára terítettem, sóztam borsoztam és megkentem a húsmassza felével és 2 ek. tejföllel. Azután megint a maradék kellevelek fele következett, majd a maradék húsmassza, újabb 2 ek. tejföl. Végül a maradék levelek következnek. Meghintettem sóval, borssal, megkentem megint 2 ek. tejföllel és ha van bacon szalonna, akkor rézsútosan a tetejére fektetjük a szalonnaszeleteket (én 6 sonkaszeletet tettem rá).  Szorosan letakartam alufóliával és közepes rácson pároltam kb. 45 percig és közepes hőmérsékleten. Ezután magasabbra vettem a hőfokot és még 20-25 percig sütöttem, pirítottam  fólia nélkül. A sütőből kivettem és a sütőtálban pihentettem 10 percig, majd nagyobb kockákra vágható. A maradék 2 dl tejfölt felforrósítottam és kevés sóval a chili-porral keverve tálaltam a lasagne mellé, de kis tálkába is tehetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése