2011. július 31., vasárnap

Borsóleves virslivel


Ameddig csak lehet friss borsót kapni addig én többféle változatban készítem. Beilleszthető ez az étel a cukorbetegek étrendjébe is, mert mérsékli a vércukorszint-emelkedést. A borsó gazdag oldható élelmi rostokban, melyek segítik az emésztésünket.
Régóta ismeri az emberiség, hazánk területén a legrégebbi leletek szerint már a bronzkorban ismerték.

Hozzávalók: 4 adag

40 dkg zöldborsó, 2 sárgarépa, 25 dkg zellergumó, 40 dkg burgonya, 2 szál újhagyma, 1 fokhagyma, 2 ek. olaj, 1 nagyobb babérlevél, 6 borókabogyó, só, őrölt bors, 1 dl tejszín, 1/2 csokor petrezselyem,  1 pár virsli (nem műbeles)
A hagymát és a zöldségeket megpucolom. A hagymát apróra vágom, a zöldségeket nagyobb kockákra. Az olajat felhevítem és megdinsztelem benne a hagymát, beleteszem a zöldséget az apróra vágott fokhagymát és azzal is tovább párolom, beleöntök 1,2 liter vízet. Beleteszem a babérlevelet és a borókabogyót, majd 10 percet fözöm. Hozzáadok a zöldborsóból 20 dkg-ot, és újabb 10 percig főzöm. A virslit karikára vágom. Kiveszem a levesből a babérlevelet és a borókabogyókat, belekverem a tejszínt és az egészet botmixerrel pürésítem. Sóval, borssal ízesítem. Hozzáadom a maradék zöldborsót és a virslit és még 10 percig főzöm. Petrezselyemmel megszórva tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése