2011. június 17., péntek

Cseresznyés rétes


Ma már kevés háziasszony készíti a rétestésztát asztal körüli húzogatással, én is csak nagyon ritkán fogok neki. Régebben az édesanyámtól és a nagymamámtól tanultak szerint csináltam, mert nem lehetett kapni kész rétestésztát, de nem is csinálták volna boltiból. Finomabb is volt az ilyen rétes, bár manapság is lehet már egész jó minőségű készet kapni, ha nem is hártyavékonyságú.  A lényeg, hogy ma már hip-hopp csinálhatunk rétest, mert nem olyan macerás a készítése.

Hozzávalók: 4 tekercshez (4 lap/tekercs)

16 réteslap, (2x8 db-os) 1,5 kg cseresznye, (idei) 10 dkg búzadara (én nem szeretem a zsemlemorzsát),  cukor vagy fruktozum ízlés szerint, fahéj, olaj a kenéshez, 2 dl tejföl

A búzadarát kevés olajban megpirítom enyhén, felöntöm vízzel, amit beszív és megdagad, egész apró morzsalékosra keverem. A 4-4 réteslapot nedves konyharuhára terítem, közöttük megkenem tejfölös olajjal, elosztom rajtuk a búzadarát. A már előre elkészített, megmosott, és kimagozott, kissé kinyomkodott cseresznyét is négyfelé osztom, és  megszórom a réteslapot, teszek rá fahéjat, és cukrot. A felém eső oldalát és a két széli oldalát egy centisen behajtom és a konyharuha segítségével feltekerem. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem és mind a négy tekercset megkenem kevés olaj és a tejföl keverékével. Közepes hőmérsékleten pirosra sütöm és melegen tálalom. De hidegen is nagyon szeretjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése