2012. április 10., kedd

Spenót, a vitaminbomba


Elmúlt a húsvét, itt az ideje egy kis gyomrunkat kímélő étel fogyasztásának. A zsenge spenót pont akkor jelenik meg a piacon amikor már alig várjuk, hogy friss zöld kerüljön az asztalunkra. Vitaminban gazdag, könnyen elkészíthető, de kalóriában szegény - persze csak magában, de én egy kicsit azért felturbóztam. Húsvéti sonka, tojás és egy kis petrezselymes krumpli is került mellé. Én mindig szerettem, nem volt rossz gyerekkori emlékem a spenót evését illetően. Aki nem hajlandó megenni, ő  többnyire olyan emléket őriz amikor próbálta az anyukája beletukmálni, miközben az anyuka sem szerette és így nem tudta finomra készíteni. Így aztán a gyereke prüszkölte szanaszét. Sokféle étel készítésére alkalmas pld. főzelék, leves, omlett, pizza, saláta, felfújt, puding, sós sütemények, pogácsa, hasé. Fűszerezhetjük a fokhagyma, bors mellett friss bazsalikommal, kaporral, metélőhagymával, medvehagymával.
Egyetlen hátránya a sok jó mellett a magas oxálsav- és nitrittartalma, ezért a főzőlevét öntsük le és soha ne melegítsük fel a maradékot.
Recept itt elmarad, mert már van spenót a blogomban a főzelékek között.

2 megjegyzés:

  1. Tudom hogy sok vitamin van benne, guszta is nagyon!A spenótot még sem szeretem, sóskát igen ezt nem !

    VálaszTörlés
  2. Évikém megértelek, hiszen ahány ház és ízlés annyifélék vagyunk. A sóskát viszont én nem annyira szeretem.

    VálaszTörlés