2011. április 19., kedd

Paprikáskrumpli galuskával


Ez az étel is a férjem kedvence én csak megeszem, de szerinte azért, hogy nem annyira szeretem nagyon ízletesre készítem. A galuska az nem maradhat el - pedig én nem így tanultam az anyukámtól, de az anyósomtól át kellett vennem ezt a hagyományt. Nem lesz tőle rosszabb az étel, sőt...

Hozzávalók:

1 kg burgonya  4 pár csipős debreceni, 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 10 dkg füstölt szalonna, 1 paradicsom, 1 zöldpaprika, 1 ek. pirospaprika, bors, só, 1 tk. morzsolt majoránna, 1 tojás és annyi liszt amennyit a tojás felvesz (se lágy, se kemény ne legyen), só

A burgonyát megpucolom, apró kockára vágom. A szalonnát apró kockára vágom és pörcösre sütöm. A szalonna zsírjában megdinsztelem az apróra vágott vöröshagymát fokhagymát, zöldpaprikát, beleteszem a pirospaprikát, a kockára vágott paradicsomot, a kisebb darabokra vágott kolbászt, sót, borsot és pörkölöm. Beleteszem a burgonyát, kevés vízzel felöntöm, és fűszerezem a majoránnával is. Készre főzöm, szaftosnak kell lenni, nem vizesnek. Közben elkészítem a galuskát, a hozzávalókat összekeverem és forró sós vízbe szaggatom teáskanállal, hogy picik legyenek. Főzhetjük a krumpliba is ha valaki vizesebben szereti a paprikáskrumplit, de én külön teszem tálaláskor a tányérba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése