2012. október 29., hétfő

Halloween képekben - magyarítva

Nem titok, mert már írtam arról, hogy mi a véleményem a Halloween-ről, erről a kelta és angolszász hagyományról. Én nem kedvelem, mert idegen tőlünk, ennek ellenére terjed hasonlóan sok más nyugatról és amerikából bejött szokással együtt. Félő, hogy a mai fiatalság már nem lesz követője a mi hagyományainknak és itt nem csak a halottak napi hagyományunkra gondolok A Mindenszentek napja nálunk, majd az azt követő halottak napja a csendes emlékezés ideje.
Gyerekkoromban - ami igen régen volt - természetes, hogy mi is készítettünk töklámpást, de azzal nem az ijesztgetés volt a cél. Azt sem tudtuk, hogy van ilyen, hogy Halloween. Most viszont már partikat rendeznek, vígadnak, ijesztgetnek.
Dekorációként én is szeretem a kisebb-nagyobb dísztököket, és lehet készíteni temetőbe mécsest is belőlük, de készíthető sütőtökből sok finom étel is, különböző sütemények, pohárkrémek  - az utóbbi található a blogomban is.
Ime néhány általam ízlésesnek tartott dekoráció és elfogadható ételek a külsőt illetően.


Tökperec
Csokis desszert macska fejecskék
Zöldség mártogatós
Muffin csoki pókkal
Tejberizs desszert
Torta tök alakú
Bagoly alakú töltött tojás

Forrás: képek Pinterest

2 megjegyzés:

  1. Hasonló a véleményem a Halloweenről. Nem is szeretem, olyan bugyuta gusztustalan ételeket, süteményeket láttam nem tudom hogy miért jó ez? Mutatósak ezek a dísztökök!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy így gondolod. Most olvastam az interneten, hogy angliában, amerikában őrületes készülődésben vannak a Halloween-re. Szellemjárta külsőt adnak a lakásoknak, házaknak, pókhálókat,halálfejeket raknak az ablakokba,miközben a halál nagyon is komoly dolog és ha a valóságban tapasztalják, akkor megrendülnek. Sőt az ijesztgetős helyzetekben beszarnak az ijedtségtől. Olvastam, hogy amerikában a gyerekeket a szüleik kísérik - mert van az a szokás, hogy házról-házra járnak édességet kéregetnek - ugyanis voltak gyerekrablások, gyilkosságok, sőt el is tüntek gyerekek örökre. Ilyen baromságokat minek átvenni.

      Törlés