2013. január 3., csütörtök

Recept a karácsonyi menüből - ami még eddig nem volt

Eddig még senki nem kérte, de úgy gondoltam, hogy leírom a receptjeit azon ételeimnek, amelyeket elkészítettem karácsonykor, de még nem találhatóak meg a blogomban, hogy hogyan kell készíteni.

Ilyen pl. a Szilvalekváros kedvenc süti (dupla adag, sok lesz belőle, nem számoltam) kép itt

Hozzávalók: 
40 dkg Rama, 60 dkg liszt, 20 dkg porcukor vagy fruktoz, 3 tojássárgája, csipet só, 1 citrom reszelt héja, csipet vaníliás cukor
Töltelék: lehet dió, mák, vagy lekvár (én az általam főzött szilvalekvárral készítettem)
25 dkg a mák vagy dió, (lekvárt pedig látjuk, hogy kb. egy tk-nyi kell minden kis négyzetbe), 1,5 dl tej, 1 citrom reszelt héja, 5 dkg mazsola, 2 ek. méz (de a lekvár csak magában kell)
A porcukrot habosra kevertem a Ramaval és a tojássárgájával. Hozzáadtam a lisztet és összegyúrtam, majd a tésztát a hűtőben 30 percet pihentettem. Közben a diót vagy mákot a többi hozzávalóval addig főzzük a tejben, amíg besűrűsödik. A tésztát a deszkán késfok vastagságúra vagy 2-3 mm vastagságúra nyújtottam és kis kb. 7x7 cm-es négyzetekre vágtam. A közepükre kis kupacokban tesszük a kihűlt mák vagy dió tölteléket - én a lekvárt - és betekertem sarkából indulva.  Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és előmelegített sütőben 180 fokon, 15-20 percig sütöttem.
Tölthetjük gesztenyemasszával vagy bármilyen más lekvárral is.

Fordított burgonya (vagy burgonyalabdacs ha nem lapítjuk szét) kép itt

Hozzávalók: 4-6 adag

A burgonya nagyságától függő, - de 4 db burgonya, 1-2 egész tojás, 1 kisebb vöröshagyma, 1-2 kanál liszt, zöldpetrezselyem, só, bors, olaj 
Készíthetjük úgy, hogy a burgonyát nyersen lereszeljük, de úgy is, hogy héjában megfőzzük és a megtisztítás után lereszeljük - én így jobban szeretem. 1-2 ek. olajban megdinszteltem az apróra vágott hagymát, hozzáöntöttem a burgonyát, elkevertem a tojássárgával, a liszttel, sóval, borssal, az apróra vágott petrezselyemmel és végül a tojás felvert habjával. Lehet belőle olajozott kanállal forró olajba fánkokat szaggatni, vagy lelapított gombócként tenni az olajba és mindkét oldalukat világosbarnára sütni.

Vörös boros, fűszeres párolt aszalt szilva kép itt

Hozzávalók: 6 adag

3 zacskó - 60 dkg - aszalt szilva, cukor ízlés szerint, 1 citrom reszelt héja és a levéből is, őrölt szegfűszeg, fahéj, 1 dl vörös bor
A megmosott szilvát a hozzávalókkal fedő alatt 15-20 percig pároltam - mi nagyon szeretjük.
Nagyon finom libához, kacsához, pulykához de sertés húshoz is pl. sertésszűz









2 megjegyzés:

  1. Szilvalekváros sütid felkeltette az érdeklődésemet kellően! Akár már most is megenném, imádom a szilvalekvárt! Boldog békés új évet kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  2. Évikém örülök neki. Készítsed el, mert sajnos nem tudok küldeni. Mi is nagyon szeretjük a szilvalekvárt.
    Nektek is BÚÉK!

    VálaszTörlés