2013. április 6., szombat

Húsvéti tárkonyos sonkaleves - húsvét után


Húsvétkor bőven elég volt a raguleves és a halászlé, de készültem, hogy utána elkészítem ezt a levest, ezért úgy is vásároltunk sonkát. Vettünk békebeli Pick nyers, füstölt kötözött sonkát és egy darab parasztsonkát is. Az utóbbi ehhez a leveshez kellett - de nem az egész. Akiknél - mint nálunk is - nem fogyott el minden sonka - készíthetünk belőle a megszokottól eltérő ételeket. 

Hozzávalók: 4-6 adag

40 dkg nyers füstölt sonka - de lehet tarja vagy csülök is - két szál sárgarépa, egy nagyobb szál fehérrépa, egy nagyobb szelet zellergumó,, kis kelkáposztacikk, 15 dkg gomba, 2-3 db burgonya,, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, kis csokor petrezselyemzöld, 1 csapott ek. morzsolt tárkony, 1 csapott ek. pirospaprika, 1 dl száraz vörösbor, 1/2 dl tejföl, 1/2 dl tejszín, 1 ek. natúr reszelt torma, 1 púpozott ek. liszt

A húst előző nap beáztattam, másnap leöntöttem róla a vizet és 2 liter hideg vízben tettem fel főni. Forrástól számítva kis lángon főztem amíg annyira puha lett, hogy könnyen belement egy hústű vagy a villa hegye. Kivettem a levéből és félretettem, hogy hűljön, mert a meleg sonkát nehéz lenne szeletelni. A sonkalébe beletettem a megpucolt szeletekre, kockára vágott zöldségeket, az apróra vágott hagymát, fokhagymát és a nagyobb kockákra vágott sonkát. Ha a zöldség is megfőtt, akkor a lisztet simára kevertem a tejföllel, tejszínnel, borral, beletettem a apróra vágott petrezselymet, tárkonyt, pirospaprikát, ismét összekevertem és a forrásban levő levesbe kevertem és kicsit kb. 5 percig összefőztem.
Tálaláskor  a reszelt tormára mertem. (aki szereti tehet bele több tejfölt, tejszínt 1-1 dl-t, hogy habartabb legyen a színe, de akkor nem kell bele pirospaprika)

2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm Endre, tényleg finom volt. De már lassan elég lesz a nehezebb ételekből, hiszen csak eljön a tavasz...

      Törlés