2013. június 8., szombat

Sonkával, gombával és újhagymával rakott kagylótészta


Nem tudom elégszer mondani, hogy a sokféle étel között nálunk a rakottasok is elég előkelő helyet foglalnak el. Könnyen, gyorsan elkészíthetőek és finomak. Nagyon sok változatban készíthetjük az évszakoknak megfelelően, ezért egész évben biztos étel lehet az asztalunkon. Most készen vett kagylótésztából készítettem, de szoktam galuskából is, az utóbbiból még finomabb.

Hozzávalók: 4 adag

40 dkg kagylótészta (durum), 25 dkg füstölt sonka (lehet főtt), egy csokor újhagyma zöld szárával, 2 tojás, 2 gerezd fokhagyma, 4 dl tejföl, só, bors, 2 ek. olaj

A tésztát forrásban levő sós vízben kifőztem, leszűrtem, leöblítettem hideg vízzel. A hagymából kettőt a zöldje nélkül apróra vágtam és a fokhagymát is. A gombát megpucoltam és felszeleteltem. A sonkát apró kockára vágtam. Az olajban megdinszteltem az újhagymát beletettem a fokhagymát, sonkát kicsit összedinszteltem és ment bele a gomba, só, bors. Lassú tűzön saját levében zsírjára pirítottam. A hagyma zöldjét és a fejét is vékonyan felszeleteltem. A tojást felvertem és elkevertem a tejföllel. A kerek tűzálló tálam kikentem kevés olajjal és a tészta felét beleöntöttem, eloszlattam rajta a gombás tölteléket, megszórtam a hagyma zöldjével, fejével és ráterítettem a tészta másik felét. Rálocsoltam a tojásos tejfölt és hideg sütőben kezdve nagy lángon, majd 5-10 perc után közepes lángon sütöttem amíg piros lett a teteje, ezalatt összesül.  Friss saláta illik hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése