2014. június 17., kedd

Zöldborsós tarjás újkrumpli


Sokan vagyunk úgy, hogy tavasz vagy nyár elején ráállunk bizonyos friss zöldekre - ki mit szeret -mint a medvehagyma, majd a spárga, spenót, zöldborsó, újkrumpli stb. Ezek közül a borsó és krumpli már jelzi, hogy itt a nyár, és újkrumplit eszünk újkrumplival, na és zöldborsót. A krumpliból lehet az ismert petrezselymes húsokkal, de húsok nélkül is csodálatos egytálételeket készíthetünk, nem megszokott fűszerezéssel pl. a joghurtos, hagymás, gyömbéres, de lehet curryvel, kurkumával, fokhagymával is, vagy zöld pestóba forgatva is isteni az új krumpli.
Amit most készítettem jó húsos szalonnával is finom.

Hozzávalók: 4 adag

1 kg apró újkrumpli, 50 dkg pucolt zöldborsó,  4 szelet sült tarja, (nekem volt készen) vagy 20 dkg húsos, füstölt szalonna, 1 gerezd fokhagyma, 1 kis fej új vöröshagyma, só, őrölt bors, 2 ek. olivaolaj, 1 csokor petrezselyem, pár csepp citromlé

Az új krumpli héját ledörzsöltem, (ha nagyobb akkor kockára vágjuk, ha kicsik, akkor félbe). A vöröshagymát apróra vágtam és serpenyőben az olajban megdinszteltem, hozzáadtam a kockára vágott húst, a zöldborsót és az apróra vágott fokhagymát. Kicsit pirítottam, majd ment bele a krumpli, sóztam, borsoztam, lefedtem, és sűrűn rázogatva puhára pároltam. Ezután levettem a fedőt, és kevergetve enyhén lesütöttem az egészet. Elkevertem benne az apróra vágott petrezselymet, és pár csepp frissen facsart citromlével tettem pikánsabbá.
(Ha szalonnával készítjük, akkor a szalonnát apró kockára vágjuk és a hagymával együtt dinszteljük.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése