2015. február 19., csütörtök

Spenótos röszti sütőben sütve


A spenót nálunk az egyik kedvenc zöldek között van, de télen is a mirelit darabosra vágottat használom, de van amikor a szezonja idején elteszek apróra vágva a mélyhűtőbe. Szeretjük a sütőben sült rakottas vagy kevert ételeket, mert egyszerűen elkészíthetőek. Ez is egy összekevert változat, amit sokféle formában lehet készíteni, csak fantázia kell hozzá.

Hozzávalók: 4 adag  (lehet 20x28 cm-es tepsiben is sütni és akkor kockára vágni)

30 dkg krumpli, 2 tojás, 10 dkg liszt, 1 dl tej, 15 dkg füstölt sonka, (vagy másféle sonka is jó), 2 gerezd fokhagyma, 15 dkg spenót (télen mirelit darabos (a pépes nem jó), vagy tavasszal a friss, só, bors, 2 ek. olívaolaj

A burgonyát meghámoztam, és vastag lyukú reszelőn lereszeltem. Tálban összekevertem a felvert tojásokkal, a liszttel, tejjel, sóval, borssal és a vékony csíkokra vágott sonkával. A mirelit spenótot kiolvasztottam már jó előre (ne érje víz, se tűzhelyi meleg), és az olajban a zúzott fokhagymával egy kicsit megfonnyasztottam, és a krumplis masszához kevertem. Ha friss spenótból készítem, akkor kissé összevagdalom - vagy bébispenótot veszek - és szintén az olajban a fokhagymával fonnyasztom.
A kerek tűzálló tálamat kikentem olajjal - de sütőpapírral is bélelhető - és belekanalaztam a masszát, elsimítottam, és az előmelegített sütőben 200 fokon 15 percig sütöttem, majd emeltem a hőfokot 230-ra és újabb 15 perc alatt pirosra sütöttem a röszti tetejét- de tűpróbával ellenőrizzük a belsejét. Hidegen és melegen is szeletelhető és finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése