2011. április 15., péntek

Csípős debreceni szalonnába tekerve, párolt zöldséggel, sonkával


Hétköznapi vacsorának készítettem, mert - bár én már ráérek - de a munka után hazatérő főzöcskéző háziasszonyoknak jól jön egy olyan recept, ami röpke félóra alatt összedobható, és már eheti is a család.

Hozzávalók:

4 pár csípős debreceni - ne tévesszen meg senkit, mert ránézetre majdnem úgy néz ki mint a virsli, csak sokkal finomabb, persze készülhet virslivel is - 15 dkg trappista sajt, 8 szelet vékony császárszalonna, de bacon is lehet,  8 szelet sonka, 60 dkg vegyes zöldség (nekem volt mirelit borsó, sárgarépa, fehérrépa, zellergumó, pritamin paprika), de lehet konzerv is,  5 dkg vaj, só szerecsendió, olaj, pár levél bazsalikom apróra vágva
A zöldségeket kiolvasztom, vagy ha konzerv akkor leszűröm, - nekem darabolva van a zöldség, Serpenyőben megolvasztom a vajat beleteszem a zöldségeket, és sózom, fűszerezem a szerecsendóval. Fedő alatt, néha kevergetve megpárolom. A debrecenit forró vízben pár percig főzöm, megtörlöm, hosszában bevágom, de nem vágom át. Mindegyikbe teszek sajtcsíkokat és betekerem a szalonnába, hústűvel vagy fogvájóval összetűzöm.
Olajat forrósítok egy másik serpenyőben és a debreceniket megsütöm benne, majd a sonkaszeleteket is egy picit megkapatom.
Tálalom a vegyes zöldséggel,  sonkaszeletekkel, díszítem bazsalikomlevéllel.

1 megjegyzés: