2011. december 8., csütörtök

Gomba vadasan zsemlegaluskával


Készíthetünk vadast hús nélkül is, mert úgy is finom. A klasszikus változat a marhahúsból egy szelet, ami lehet olyan mint a "cipőtalp" ha valaki nem tudja a módját a puhára főzésnek, és akkor inkább ne is legyen a tányéron. A zsemlegombóc elmaradhatatlan vagy lehet kifőtt tészta, de én most nagy galuska változatot készítettem.

Hozzávalók: 4 adag

40 dkg sárgarépa, 1 szál fehérrépa, 1 kis vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 50 dkg gomba, 2 dkg liszt, 2 dl tejföl (lehet energiaszegény), 2 ek. étolaj (vagy olivaolaj), babérlevél, őrölt bors, mustár, édesítőszer (fruktoz) citromlé
Zsemlegaluskához:
3 szikkadt zsemle, 3 ek. olaj, 35 dkg liszt, 1 egész tojás, 1-2 db reszelt (egészben főtt) burgonya, 1 dl tej, só (lehet, hogy nem kell sem a lisztből sem a burgonyából annyi amennyit leírtam, mert ez főgg a tojás nagyságától)
A zöldségeket, hagymát megtisztítom és apró kockára vágom, és 5 dl vízben kissé megsózva fedő alatt puhára főzöm, hűlni hagyom, majd turmixolom. Amig a zöldség fő a megtisztított gombát szeletekre vágom és az olajon megpirítom. Kevés vizet öntök rá, és kis lángon 5 percig párolom. Ráöntöm a zöldségpürét, a tejfölben símára elkevert lisztet, és a gombát ezzel besűrítem. Megfűszerezem (babérlevél, bors, mustár, édesítő, só) és még egyszer felforralom. Ha kész csavarok bele citromlét, amitől kellemes, pikáns íze lesz.
A szikkadt zsemlét kockára vágom és az olajon megpirítom, kiszedem az olajból meglocsolom a tejjel. A liszttel, a tojással, a vízzel vegyített tejjel, a reszelt burgonyával gyenge galuskatésztát készítek, majd hozzákeverem a pirított zsemlét, és vizes evőkanállal galuskát szaggatok és forró sós vízben kifőzöm. Tálalok 4 galuskát a mellé tett szószal és petrezselyemmel megszórom.

6 megjegyzés:

  1. Ilyet még nem készítettem, de most belegondolva isteni lehet. Ki fogom próbálni!!

    VálaszTörlés
  2. Próbáld ki, remélem elnyeri a tetszésedet, mert szerintem finom - de tudod Maria az ízlések különbözőek.

    VálaszTörlés
  3. Lívia, ez nagyon jól hangzik. Ki fogom próbálni!:)

    VálaszTörlés
  4. Próbáld ki Roza, de a zsemlegaluska/gombóc szénhidrát tartalmát vedd figyelembe. Elég termetes méretűek, de én megettem hármat is belőle...

    VálaszTörlés
  5. ilyet én is szoktam csinálni, de nem zsemlegombóccal, hanem burgonya gombóccal!

    VálaszTörlés
  6. A burgonya gombóc is finom, de én ezt akkor készítem amikor gombóclevest csinálok. A vadashoz, legyen az hússal vagy hús nélkül, én mindig a zsemlegombócot, zsemlegaluskát olvastam hozzávalóként szakácskönyvekben - sőt kifőtt tésztával is. De tudod, ahány ház annyi szokás.

    VálaszTörlés