2012. február 28., kedd

Sonkás rakott karfiol gazdagon

A karfiol egy energiaszegény zöldség, ezért az egészséges táplálkozásban is ott a helye. Cukorbetegeknek is kiváló alapanyag a benne levő jelentős élelmi rost és C-vitamin miatt. Na de én felturbóztam, persze még így is a tészta az ami a legtöbb szénhidrátot tartalmazza, bár egy adagra kb. 4 dkg a tészta. Összességében egy laktató - ránk is fér, hogy visszajött a tél - de egészséges étel.

Hozzávalók: 4 adag
1 kisebb karfiol (kb. 80 dkg), 2 szál sárgarépa, 1 szál fehérrépa, 1 cikk zellergumó, 1 kisebb vöröshagyma, 1 duci fokhagyma, 20 dkg sonka (ízlés szerinti), 18-20 dkg orsótészta, 3 főtt tojás, 2 nyers tojás, 1 kis pohár tejföl, só, bors, 1 ek. olaj, 10 dkg reszelt sajt (trapista)
A karfiolt rózsáira szedtem, megmostam, sós vízben félpuhára főztem. (pár perc). A zöldségeket megpucoltam és kockára vágtam. A hagymákat apróra vágtam. Az olajban a hagymát megdinszteltem, beletettem a fokhagymát, és a zöldségeket, sóztam, borsoztam és fedő alatt pároltam, kb. 1/2 dl vízzel félpuhára főztem (párologjon el a víz). A három tojást megföztem és karikára vágtam. A sonkát apró kockára vágtam, és belekevertem a majdnem kész zöldségbe és egy kicsit összedinszteltem. A tésztát sós vízben kifőztem, leszűrtem és kevés olajjal összekevertem. Téglalap alakú tűzálló edényemet kikentem margarinnal, az alját megszórtam egy kevés szemlemorzsával. Elfeleztem a karfiolt és az egyik felét az edény aljára raktam sorba. A tésztát összekevertem a sonkás zöldséggel (a zöldség ne legyen már forró) és belekevertem egy felvert nyers tojást és azzal is összevegyítettem. Elosztottam a karfiolon, ráfektettem sorba a tojásszeleteket, picit sóztam,  majd beborítottam a maradék karfiollal. A telfölt összekevertem a másik nyers tojással és rálocsoltam a tetejére, erre jött a reszelt sajt. A sütőben közepes hőfokon pirosra sütöttem. Középen keresztbe vágtam, majd mindegyiket félbe és tálaltam.

2 megjegyzés:

  1. Guszta, nagyon finom lehet! Szeretjük mi is, én zöldséget nem szoktam bele tenni , de tudod ahány ház annyi szokás. A zöldségektől még ízletesebb lehetett.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Éva, igen finom volt. A zöldséget, hagymákat, borsot, tésztát, és még egy nyers tojást én is hirtelen ötlettől vezérelve találtam ki bele. Ezzekkel lett felturbózva, mert én kevés ételt készítek recept szerint.

    VálaszTörlés