2013. július 29., hétfő

Tökfőzelék tojáspogácsával


Elviselhetetlen ez a meleg, ilyenkor mi nem tudunk nehéz ételeket enni csak ilyen és hasonló főzeléket hidegen és kissé citrommal savanyítva. Ma is piszkeszósz is volt olyan mint a krémfagylalt. Meggyleves is van, jöhet egy kis sült csirke, cukkinis-zöldborsós-sonkás mozzarella salátával, van meggyes pite, kovászos uborka - ennek a "gyártását" csak késő ősszel, amikor már nem kapható uborka, akkor hagyom abba. Sárgabarackos gombóc is volt már ebben a nagy melegben, de a lecsót is szeretjük. Sok-sok gyümölcs,dinnye,  limonádé, hideg tej. 
Sajnos még ez a hét és hétvége is meleg lesz. 
A tőkfőzelék receptjét nem írom le, mert megtalálható ITT

Tojáspogácsa 4 adag/8 db

5 tojás, 20 dkg sonka, 2 db száraz zsemle, olaj a sütéshez + 1-2 ek., egy kis fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, só, bors, egy kk. oregánó, fél csokor zöldpetrezselyem, zsemlemorzsa a panírozáshoz, kevés tej a zsemle áztatáshoz

A zsemlét beáztattam, jól kinyomkodtam és elmorzsoltam. Az apróra vágott hagymát egy evőkanál olajban megdinszteltem beletettem az apróra vágott sonkát, és az apróra vágott fokhagymát. A felvert 4 tojást sóztam, borsoztam, beleszórtam az oregánót az apróra vágott petrezselymet,és  a hagymához öntöttem, rántottát sütöttem jól elkeverve.. Lehűtöttem és az egészet összekevertem a zsemlével, egy felvert tojással összefogtam, 8 db gombócot formáztam, és megforgattam zsemlemorzsában kissé lelapítottam, és forró olajban kisütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése