2017. április 22., szombat

2017. évi húsvéti ételeimből receptek, amelyek még nem találhatóak a blogomban

Előtelek, falatkák

Medvehagymás túróval töltött sonkatekercs

Hozzávalók: 6 adag ( nem előírás, hogy mennyit vehet belőle a vendég, ezért jó ha van bőven)

12 szelet gépsonka, 25 dkg tehéntúró - de lehet fele juhtúró is - 3 ek. tejföl, fél csokor medvehagyma,  0,5 tk. őrölt pirospaprika,, só, bors, Piros Arany

Három egyszerű lépéssel összeállítható: A medvehagymát apróra vágtam és a sonka és a Piros Arany kivételével összekevertem a hozzávalókat. A krémet - figyelve a szétosztásra - a sonkatekercsek rövidebb szélére, kanalaztam, majd szorosan feltekertem, és Piros Arany pöttyöket tettem rá. 

Sonkás-sajtos kerekek

Hozzávalók: 8 adag ( ezek kisebbek, lehet belőlük 3 db egy adag előétel)

22 dkg puha krémsajt (ki melyiket szereti), 4-5 szál zöldhagyma aprítva, fél csokor friss aprított petrezselyem, 0,6 ml majonéz, só, bors, 24 szelet gépsonka

A hagymát, petrezselymet apróra vágtam és egy tálban a sonka kivételével összekevertem a hozzávalókat. A sonkaszeleteket kiterítve, egyenként megkentem a krémmel, szorosan feltekertem és kb. 2 cm-es darabokra vágtam.

Kenyér falatkák hagyományosan: vajas-sonkás- tojásos-tormás (ehhez nem kell recept)

A háromféle előételt salátaágyra tettem.

Töltött tojás

Hozzávalók: 1-2 db/ adag

6 tojás, 15 dkg tejszínes krémsajt, 2 tk. ecetes torma, 10 dkg apróra vágott frissen főzött füstölt sonka (békebeli, az általam főzöttből vágtam le) 2 db zöldhagyma zöld szára, bors, só, 1 tk. majonéz

A tojásokat keményre főztem, a sonkát apróra vágtam és a hagymaszárat is. A tojásokat félbevágtam, kiszedtem a sárgáját, és a fehérjén kívül az összes hozzávalót összekevertem és elosztva betöltöttem a tojásokba. Fejes salátára tettem és mellétettem retek darabokat és zöldhagymának a szárát.

Zöldségleves sonkagombóccal

Hozzávalók: 6 adag

A leveshez: 
10 dkg póréhagyma, 2 gerezd fokhagyma, 0,8 ml olaj, 4 szál sárgarépa, 2 szál fehérrépa, 1 karalábé, egy nagyobb szelet zellergumó, 20 dkg zöldborsó - mirelit vagy konzerv - 2 dkg liszt, őrölt pirospaprika, só, bors, fél csokor petrezselyem, és zeller zöld (nekem van eltéve apróra vágott a mélyhűtőben, olyan mint a friss, mert én natúr teszem el, nem sóban)

A fele olajban az apróra vágott póréhagymát dinszteltem, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, a felkockázott sárgarépát, fehérrépát, karalábét, zellergumót. Együtt dinszteltem kb 15 percig, beletettem a zöldborsót, sóztam és felöntöttem kb. 2,5 liter vízzel. Amikor a zöldségek már félpuhák, akkor beletettem a gombócokat. A lisztet a maradék olajban zsemleszínűre pirítottam, kicsit lehűtöttem, beletettem a pirospaprikát, és amikor már majdnem megfőtt a zöldség berántottam vele a levest. Borsoztam, és beletettem az apróra vágott petrezselyem és zeller zöldet, még 5 percig főztem.

A gombóchoz:
2 szál újhagyma, 15 dkg füstölt főtt sonka (nekem a frissen főzött húsvéti sonkámból lett elvéve), 2 száraz zsemle, 2 ek olaj, 1 csokor petrezselyem, 1 db tojás, 3 ek. búzadara, só, bors

Az újhagymát és a sonkát is apróra vágtam, az olajban enyhén megpirítottam, sóztam, borsoztam. Hozzáadtam a vízben áztatott és jól kinyomkodott zsemléket, az aprított petrezselymet, és jól összedolgoztam a masszát, és amikor már nem meleg hozzáadtam a felvert tojást és a búzadarát is, megint jól összedolgoztam és pihentettem 20 percet.

Tipp: egy másik változata is van a levesemnek, aki nem szereti a rántást, amivel nekem soha semmi bajom nem volt és nem is lesz, mert nem úgy kell használni még a főzelékekben sem, hogy megálljon benne a kanál. Jó ízt ad az ételnek.
A zöldség felét kiszedjük kevés lével együtt és 1,5 dl főzőtejszínnel simára turmixoljuk. Visszatesszük a levesbe és összeforraljuk. Ebben az esetben nem teszünk bele rántást és pirospaprikát.

Töltött lágyékos (tojásos krumplisalátával, alábbi recept)

Hozzávalók: ez szeletelve lesz, így a szeletek vastagságól függ a mennyiség

1 nagy db lágyékos, só, bors
Töltelékhez: 4 db száraz szemle, 4 db főtt tojás, 4 db zöld hagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 csokor petrezselyem, 1 db piros kaliforniai paprikából kivágott két nagy szelet, 1 tojás, só, bors, 1 ek olaj

A lágyékost megmostam, leszárítottam, feltágítottam a belsejét a kezemmel, összevarrtam az oldalán a hártyás részét ahol szükséges volt. Kívül sóztam, borsoztam. A zsemlét beáztattam, jól kinyomkodtam. Az olajban megdinszteltem a apróra vágott hagymát, beletettem az apróra vágott fokhagymát is és félrehúztam. Apró kockára vágtam a kaliforniai paprikát, és a petrezselymet is felaprítottam. A főtt tojásokat a káposztareszelőn lereszeltem. Egy tálban összekevertem a zsemlét az olajos hagymákkal, a petrezselyemmel, a paprikával, a reszelt tojással, a felvert nyers tojással, sóztam, borsoztam és jól összedolgoztam. A lágyékos felső nagy nyílásán fakanállal adagoltam bele a tölteléket mindig lejjebb nyomva, hogy elérje az alját is, és amikor megtelt, bevarrtam a nyílást.  Sütőpapírral bélelt, magasabb falú, keskeny tepsibe öntöttem 1,5 dl olajat ebben kissé elősütöttem a beletett töltött lágyékost, majd felöntöttem 2 dl vízzel, és időnkét a levével locsoltam a tetejét és amikor már szép piros volt akkor kivettem a sütőből és tálcára tettem. Ki kell majdnem hűteni, hogy szelhető legyen. Hidegen a legjobb, mert szépen szelhető.

Tojásos krumplisaláta (ez önállóan is ehető salátaként és másféle húshoz is, mint a lágyékos)

Hozzávalók: 5-6 adag

80 dkg krumpli, 5 főtt tojás,  3 dl natúr joghurt, só, bors, 10 dkg ecetes kapribogyó - mi nagyon szeretjük - 1 tk. mustár, pár csepp citromlé, zöldhagyma zöld szára, (de lehet egy csokor snidling is, én nem tudtam beszerezni), apróra vágott bazsalikom, (kevés zöldsaláta, ami lehet madársaláta, rukola, nekem ez sem volt) 

A krumplit héjastól puhára főztem, amikor kihűlt meghámoztam, felkockáztam. A tojásokat megpucoltam, ebből 4 főtt tojás sárgáját összekevertem a joghurttal, ízesítettem borssal, mustárral, citromlével. 
A  4 tojás fehérjét felcsíkoztam, összekevertem a krumplival, hozzákevertem a lecsöpögtetett kapribogyót, és az egészet elkevertem a joghurttal. Díszítettem apróra vágott hagymaszárral,  bazsalikommal és egy felszeletelt főtt tojással.

Gyümölcsös.zöldséges csirkemell rizzsel

Hozzávalók: 6-8 adag

2 nagyobb egész csirkemell (filézett), 2 db nagyobb méretű sárgarépa, 1 fehérrépa, 1 kisebb vöröshagyma, 1 db nagyobb alma (nekem zöld alma volt), 1 kápia paprika, 0,8 dl olaj, 3-4 babérlevél, késhegynyi őrölt kömény, bors, majoránna, só, fél csokor petrezselyem, 30 dkg rizs 

A répákat felkarikáztam, A vöröshagymát, almát szeleteltem, a paprikát karikára vágtam. A csirkemelleket filéztem, de kapható filézett is. A 2-2 fél darabot még félbe vágtam. Mélyebb teflon edényben olajat forrósítottam és a hagymát és a répákat megdinszteltem benne. Rátettem a melleket és fehéredésig sütöttem, majd kevés vízzel felöntöttem. Fűszereztem, (só, bors, majoránna, kömény, babérlevél) majd többször lesütve és kevés vízzel ismét felöntve puhára pároltam. Csak a készre sütés vége előtt tettem bele a felszeletelt almát és a karikára vágott paprikát, majd zsírjára sütöttem.
A rizst sós vízben megfőztem, leszűrtem és kevés olajjal és az apróra vágott petrezselyemmel összekevertem (tehető bele valódi sáfrány vagy őrölt szerecsendió)
Tálaltam a húst a rizzsel és elosztva a zöldségekkel.


Pulykamellfasírt és csirkemell párizsiasan 

Ehhez nem kell receptleírás, mindenki tud fasírtot készíteni és a párizsias csirkemell sem ördöngösség. Ehhez is ehetjük a tojásos krumplisalátát.
Annyit azért leírok, hogy a fasírt fűszerezése a gyakrabban készített sertéshúsból készülttel azonos, a csirkemell pedig lisztbe és tojásba panírozott.

Azt talán mondanom sem kell, hogy több mint 30 tojás fogyott el a húsvéti ételeimhez. 

Fotók: ITT találhatók






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése