2011. február 26., szombat

Búbos tarja vegyes zöldségkörettel burgonyával


Nagyon régi családi receptem, és egyszerű, de nagyszerű - mint már írtam én nem vagyok híve a "rongyrázós" ételeknek, nem szeretem a gasztrosznobságot. Nem járok be tolnát-boronát alapanyagért, nem megyek érte Bécsbe, vagy itthon az ország másik végébe.
Tudom, hogy jó ételt csak jó alapanyagból lehet készíteni, ezért erre én is figyelek, de nem viszem túlzásba.

Hozzávalók:

4 szelet tarja, 40 dkg burgonya, 1 szál sárgarépa, 1 szál fehérrépa, 4 db nagyobb karfiolrózsa, 4 db nagyobb brokkolirózsa, 2 db vöröshagyma, 6 gerezd fokhagyma, őrölt bors, só, 1 dl olaj, 1/2 csokor petrezselyem

A tarjáról a csontot lefejtem - jó lesz levesbe - glopfolom, majd forró olajban mindkét oldalukat megkapatom. A vöröshagymát, fokhagymát megpucolom. A vöröshagymát karikára vágom, a fokhagymából négyet  apróra vágok, kettő gerezdet pedig félbe. A húsokat sózom, borsozom, elosztom rajtuk a fokhagymát, vöröshagymát, aláöntök pici vizet és párolom, ha szükséges pótolom a vizet, majd zsírjára sütöm.
A burgonyát apró kockára vágom, a zöldségeket színtén. A burgonyát sós, fokhagymás vízben megfőzöm. A karfiolt, brokkolit sós vízben blansírozom. A sárgarépát, fehérrépát pici hagymával, sóval, borssal olajban dinsztelem, és amikor már majdnem puha hozzáadom a karfiolt, brokkolit, finoman összeforgatom.
A burgonyát megforgatom a hús zsírjában és megszórom az apróra vágott petrezselyemmel.
Tálalom a húst a zöldségekkel körítve.
Lehet a húsra párolt gombát is tenni és tükörtojást, hogy még búbosabb legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése