2011. március 24., csütörtök

Meggyes rétes


Ma már kevés háziasszony készíti a rétestésztának házi, hártyavékonyságú, asztal körül húzogatós, nyújtós igazi formáját. Sokféle készen kapható rétestészta van. Ilyenből készítettem most én is. Sokféle töltelék kerülhet bele pld. alma, cseresznye, túró, mák, káposzta, tök, stb. A tölteléket mindig a tészta előkészítése előtt készítsük el, a főtt anyagokat hűtsük le. A gyümölcsök érése idején én egyiket sem hagyom ki, hogy ne készítenék, de befőttből is nagyon finom.

Hozzávalók:

12 lapos rétestészta (ebből 4 tekercs lesz, én szeretem ha van tésztája), 4 üveg magvas meggy (jobb, mint a kimagozott, mert nem lesz annyira átjárt a lével, kimagozom, jól kinyomkodom, persze jó a kimagozott is, mert a magozás macerás), 10-15 dkg durum búzadara, 4 ek. olaj, cukor vagy édesítő fruktozum, fahéj, 1 dl tejföl
A 2 ek. olajban enyhén megpirítom a búzadarát majd öntök rá 1-2 dl vizet, és állandóan keverem, ezalatt a vizet beszívja, megduzzad ezután négyfelé osztom.

Egy konyharuhát benedvesítek, kicsavarom és gyúródeszkára terítem, ráteszek 3 db réteslapot megkenem olajjal, megszórom a búzadarával, ráteszem 1 üveg meggy tartalmát, megszórom a cukorral, fahéjjal. Két oldalát kb. 2 cm szélesen behajtom és a konyharuha segítségével vagy a kezemmel szépen feltekerem. Beleteszem alacsony peremű, sütűpapírral kibélelt tepsibe (legjobb a sütőhöz tartozó tepsi, ebben elfér 4 tekercs). Ezután még háromszor megismétlem a műveletet.
Amikor készen vagyok a tejföllel elkeverek 2 ek. olajat és megkenem vele a réteseket. De kenhető felvert tojással is.
Előmelegített sütőbe teszem és közepes hőmérsékleten szép pirosra sütöm.

Megtalálható még a blogomban ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése