2011. március 23., szerda

Zöldbabfőzelék sonkakockával


Én, aki a szezonális étkezés híve vagyok nagyon jól tudom, hogy minden zöldség és gyümölcs akkor a legjobb amikor ott van az ideje az érésnek, amikor fríssen fogyaszthatjuk. De ma már sok zöldséget, gyümölcsöt vásárolhatunk, és én a hűtőbe is szoktam eltenni dobozokban, zacskókban még zöldfűszereket is. Így ezt a zöldbabot is én tettem el. Ez a sonka egy egyszerű feltét, de készülhet hozzá fasírozott, krokett, sült hús stb. is.

Hozzávalók:

40 vagy 80 dkg zöldbab (ez attól függ hányan fogyasztják), 1 kisebb vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma,  3 ek. olaj vagy libazsír, 4 dkg liszt (tönköly), 2 vagy 4 kanál tejföl, ízlés szerint citromlé, só, fél csokor zöldpetrezselyem, 20 dkg sonka (nem szeletelt)

A zöldbabot - amit már előzöleg 3 cm-es darabokra vágtam - felteszem fél vagy 1 liter sós vízbe főni. Beleteszem az apróra vágott vöröshagymát, fokhagymát. Elkészítem a sűrítőt, a lisztet enyhén pírítom az olajban, és a már puha  babba teszem. Apróra vágott petrezselyemmel, citromlével, tejföllel ízesítem.
A sonkát apró kockára vágom, kevés olajban kissé lepíritom és a zöldbab tetejére szórom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése