2011. december 1., csütörtök

Kreatív dolgaim Mikulás váráshoz

Mikulás fejes ajándékos doboz

Az elkészítése nagyon egyszerű, és olcsó, mert nem kell hozzá drága alapanyag csak egy kis maradék fonal, pici filc és egy ecetes flakon (vagy bármilyen hasonló átmérőjű és sima oldalú flakon). Ja és horgolni is tudni kell.
A flakon aljának az átmérője 7,5 cm, magassága 14 cm, itt vágjuk el derékba. Behorgoltam világossárga  fonallal rövidpálcával, és pirosból csúcsos sapkát készítettem szintén rövidpálcával. Szakálla, haja, bajusza fehér vékony fonalból van. A szakáll és a haj hurkos horgolással készült, a rövidpálcák fonákján készül a hurok minden szembe, majd a színén megint rövidpálca és a fonákján hurok. Az álla alatt dupla sorosan az arc oldalán csak egy sorosan. Bajúsza összefogott fonal. Szeme fekete filc, szája piros filc.
A doboz szélén a horgolást egy kicsit behajtjuk és textil ragasztóval beragasztjuk a szegélyt.

Filc Mikulás


Ehhez a figurához sem kell sok anyag  (18,5 cm magas), és idő sem, elkészülhet még Mikulás napjáig. A testhez 2 piros filclap, a kézfejhez 4 rózsaszín, a sapkához 2 piros, az archoz 1 rózsaszín, az arc hátsórésze fehér filc, a lábfejhez fekete filc, szeme mozgó, orra piros filc, és tömőanyag a testbe, gyöngyfonal, pici ragasztó.  Kevés műszörme szakállnak,  a nyak köré, sapka szélére, csúcsára és a kézfejhez. Apró sűrű pelenkaöltéssel összevarjuk a lapokat és egymáshoz is a testrészeket a megfelelő színű fonallal. Nyílást hagyunk a kitöméshez, ha kitömtűk bevarrjuk, felragasztjuk a szemet orrot, de lehet filc a szeme is.

Hímzett csizma


Szabad kézzel is könnyen megrajzolható a szabásmintája ennek a csizmának vagy bármilyen más formát is rajzolhatunk. Magassága 17 cm, talp hossza 14 cm, szárának a legszélesebb része fönt 11 cm. A kiszabott két filc lapot apró, sűrű pelenkaöltéssel összevartam. Pici zöld filcből egyszerű alakú fenyőfákat vágtam különböző nagyságban, majd felragasztottam elszórtan ide-oda, középen levarrtam és szálhúzással sűrűn kétféle zöld gyöngyfonallal hímeztem, többségében csak az egyik felüket. Sárga fikcből holdat ragasztottam rá.

Ajándékos zsákocska (karácsonyra is)

Sok-sok meglepetés ajándék fér bele ebbe a kedves kis manós keresztszemesen hímzett zsákba.
Mérete: 20x30 cm
Egy zsákhoz ( mert többet is készíthetünk ennek alapján bármilyen nekünk tetsző mintával) 42x31 cm-es fehér kongré, osztott hímző 2 szála, 4 cm széles szines szalagból (itt világoszöld) 44 cm, és 60 cm 1 cm széles világoszöld szalag, de lehet díszzsinor is.
A kiszabott anyagot géppel cikcakköltéssel (vagy kézzel huroköltéssel) vartam össze. Bejelöltem a figura középvonalát egy cérnaszállal, ami a kongré két szomszédos oldalától egyformán 11 cm-re van. Keresztszemekkel kihímeztem, középről a szélek felé haladva. Hímzés után varrtam össze a zsákocska alját és két oldalát a visszáján, a szélektől 1 cm-re.
A szalagot középen félbehajtottam, a két réteg közé illesztettem a zsák száját, és leférceltem kívül-belül, majd egyszerre levarrtam mindkét szélét.
Ezután már csak meg kell tölteni ajándékkal és masnival átkötni. Tűzhetünk bele fenyőágat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése