A Sárkány Kínában a hagyomány szerint a gazdagság, nemesség és a hatalom szimbóluma. A tehetős lakosság a Sárkány évében fokozott költekezésbe fog. Mivel itt Európában a piac gyngélkedik, így a luxuscikkeket gyártó nyugati vállalatok a kínai gazdagokra koncentrálnak.
A brit Vertu mobiltelefongyártó cég kézzel vésett sárkányokkal tette különlegessé a - magyar pénzben közel 2 miilió forintos - telefonjukat.
A olasz Versace ékszerekkel és sárkányokkal díszített írtó drága táskákkal csábítgatja az ázsiai gazdag hölgyeket.
De a német BMW modellje is sárkányos, sötétvörös utasterében sárkánymotivummal díszített (az autó 274 millió forint). És képzeljétek el, hogy elfogyott a készlet, és újragyártásra készülnek.
Az Adidas cipőin és ruháin is megjelentek a sárkányok.
Swarovszki sárkányt formáló medállal készült a Sárkány évére.
Nálunk pedig a kínai újévre készült a porcelán sárkány a Herendi Porcelánmanufaktura Zrt-ben, a francia Vogue magazin is bemutatta. Mintája elegáns, stilizált festésű és 24 karátos aranydíszítéssel tették különlegessé.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése