2013. április 9., kedd

Sült csirkecomb petrezselymes rizzsel, majonézes kukorica-zöldborsósalátával



A húsvéti menüben vannak ezek az ételeim ITT, és most a receptet is leírom. Egyszerű étel, de finom.

Hozzávalók: 6 adag

6 db csirkecomb, 30 dkg rizs, 1 csokor petrezselyem, morzsolt majoránna, olaj, só

A combokat megmostam, leszárítottam, besóztam, és bedörzsöltem minden oldalát majoránnával.
A sütőt előmelegítettem, betettem az aljára a sütő saját tepsijét, töltöttem bele vizet és fölé a rácsra raktam a csirkecombokat. Közepes hőfokon pirosra sütöttem. Finom, omlós, nem szárad ki, mert gőzben van.
A rizst megmostam, leszűrtem, leszárítottam, 1/2 dl olajat forrósítottam és a rizst benne 3-4 percig kavargattam, megfuttattam. Ezután forró vizet öntöttem rá kb. 2-3-szor annyit, mint amennyi a rizs térfogata. A rizst megsóztam, befedve felforraltam és tovább is befedve a tűzhely szélére húztam, mert a rizsnek nem főni kell, hanem duzzadni. Apróra vágott petrezselyemmel összekevertem.

Majonézes kukorica-zöldborsósaláta
35 dkg főtt kukorica (konzerv), 35 dkg párolt zöldborsó (konzerv vagy mélyhűtött),  1 nagy csokor petrezselyem, 1 dl majonéz, 1 dl tejszín, 1 kk. mustár, 1 kis csokor snidling, só, fehér bors, tárkonyecet,
A kukoricát és zöldborsót  jól lecsepegtettem. A majonézt simára kevertem a tejszínnel, mustárral, ízlés szerint sóval, borssal, tárkonyecettel, és hozzáadtam az apróra vágott petrezselymet, snidlinget és lazán összekevertem. Egy órára a hűtőbe tettem. Díszítettem paradicsomszelettel, petrezselyemmel. Tehetjük salátalevélre is.
Tálaltam a combot, rizst és a kevert salátát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése