2013. május 4., szombat

Sonkás-szalonnás medvehagymás pite


Aki szereti tobzódhat a medvehagymába, mert most van itt az ideje. Nekem is van három csokrom, még jönni fog recept amit ezzel a finom tavaszi zöld fűszerrel készítek. Előző receptemben ITT részletesen ismertetem a medvehagymát, és van egy másik receptem ITT és ITT

Hozzávalók: 6-8 db-hoz

20 dkg liszt, 1 tojás, 10 dkg puha vaj, só
Töltelékhez:
10 dkg füstölt sonka, 10 dkg füstölt-húsos szalonna, 1 csokor újhagyma és zöld szárából is, 1/5 csokor medvehagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 dl tejföl, 1 dl tejszín, 2 egész tojás, őrölt bors, só

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, és a hűtőbe tettem 30 percre. 
Addig elkészítettem a tölteléket:
A füstölt-húsos szalonnát apró kockára vágtam, zsírjára sütöttem, beletettem a apró kockára vágott sonkát, a karikára vágott hagymát, az apróra vágott szárát, az apróra vágott fokhagymát  és pár percig dinszteltem. Ezután hűtöttem, belekevertem a tejfölt, tejszínt, a felvert tojásokat, az apróra  vágott medvehagymát, sót, (a szalonna sósságát figyelembe véve), borsot.
Lisztezett deszkán kinyújtottam a tésztát 3-4 mm vékonyra. 10 cm átmérőjű  köröket szaggattam  belőle.

A kis piteformáimba szabtam 11 cm átmérőjű kőrlapokat a sütőpapírból, ezzel béleltem és belelapogattam a tésztát (de süthető egy 26 cm átmérőjű formába is, akkor ha megsült eldaraboljuk)
Elosztottam rajtuk a tölteléket és 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütöttem. Ezután még  megszórtam a medvehagymával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése