2013. szeptember 15., vasárnap

Szilvás-őszibarackos-meggyes gyümölcsleves tejszínhabbal


Még csak szeptember közepe van, de már elég ősziesre fordult az idő, és a jövő héten még hűvösebb lesz. Sajnos nincs kellemes igazi őszi idő, a szabadtéri programoknak is vége - bár még reménykedek - így akkor együnk még utoljára gyümölcslevest, ami már  őszi, bár a meggyet hozzá az ideiből tettem el a mélyhűtőbe. De szerintem finom ez késő ősszel is, de még télen is langyosan. Mondjuk itt van hozzá a késői körte, a téli alma vagy a birsalma vagy együtt a kettő, három. Aki pedig nem híve a szezonális étkezésnek, mert ma már télen is kapható sokféle gyümölcs főleg az egzotikus, vagy a déli gyümölcsök, ő készítheti azokból is.

Hozzávalók: 4 adag

40 dkg nem túl érett szilva, 4 nagyobb darab keményebb őszibarack, 40 dkg meggy, (általam eltett mirelit, de lehet befőtt is, de akkor az utóbbit utoljára tesszük a levesbe) 2-3 dl tejföl, 4-5 dkg liszt, csipet só, 1-1 kk. őrölt fahéj és szegfűszeg, 1 citrom, 2 dl habtejszín, cukor vagy fruktoz ízlés szerint

A szilvát megmostam, kimagoztam és félbevágtam. Az őszibarackot, meggyet is megmostam és a barackot  kimagoztam negyedeltem, de a meggyet nem magoztam ki. 2 liter forrásban levő vízbe tettem a sót, fahéjat, szegfűszeget és a meggyet. Amikor már félig puha hozzáadtam a szilvát és az őszibarackot - mert nem szabad szétesniük, és főztem puhulásig. A tejfölt összekevertem a liszttel és a levesből mertem bele keveset és habverővel csomómentesre kevertem. A levesbe reszeltem a megmosott citrom héját és ízlés szerint a levéből is, és beletettem a cukrot is. Elkevertem benne a tejfölös lisztet, azaz behabartam. Kb. 5 percig még összefőztem és langyosra hűtve tálaltam a tejszínhabbal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése