2015. január 14., szerda

2014. Szilveszter és újévi ételeimből azok, amelyekről még most írtam receptet

Virslis-sárgarépás lencsesaláta

Hozzávalók: 6 adag

40 dkg lencse, 3 pár virsli, 2 db lilahagyma, 1 nagyobb sárgarépa, 1 ek. mustár, 1 ek. majonéz, só, bors, babérlevél, 1 ek. olaj

A lencsét megmostam, és sós vízben babérlevéllel megfőztem és kihűtöttem.(nem szoktam beáztatni, mert nem kell). A sárgarépát megpucoltam és kockára vágtam, a lilahagymát apróra vágtam.A kevés olajban dinszteltem a hagymát és a sárgarépát, fél dl vizet hozzáöntve pároltam zsírjára. A virslit megfőztem, karikára vágtam. A mustárt, majonézt, sóval, borssal összekevertem. Végül a kihűlt lencsés, virslis, és a hagymás sárgarépás keverékbe kevertem. Betettem a hűtőbe, legalább 1 órára.(Ennek nem kell úszni a majonézes vagy+még tejfölös öntetbe, szinte nem is látszik rajta, de az ízében benne van.)

Ételfotóm: ITT

Tárkonyos burgonyaleves virslivel

Hozzávalók: 6 adag

1 kg krumpli, 2 sárgarépa, 1 vöröshagyma, 1 fokhagyma, 2 pár virsli, 1 tk. tárkony, vagy ha van friss zöld, kevés pirospaprika, bors, só, fél csokor petrezselyem, 2 dkg liszt, 2 dl tej, 2 ek. olaj, tárkonyecet ízlés szerint

Kevés olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát és a kockára vágott sárgarépát. Hozzátettem a kockára vágott krumplit,a karikára vágott virslit,  sóztam, borsoztam, beletettem a pirospaprikát, és felöntöttem kb. 2 liter vízzel, és főztem forrástól számítva 15 percet. A lisztet, tejet jól összekevertem és besűrítettem a levest, és amikor egyet forrt beletettem a tárkonyt, és az apróra vágott petrezselymet. Kevés tárkonyecettel savanyítottam - de ha az nincs jó a citromlé is.
Főzhetjük füstölt csülökkel vagy kolbásszal is. Tálaláskor adhatunk mellé tejfölt és ecetes csípős paprikát.

Ételfotóm: ITT

Sült tarja tükörtojással, sült burgonyával

Hozzávalók: 6 adag

6 szelet sertéstarja, 6 db tojás, 1,5 kg burgonya, 6 gerezd fokhagyma, só, bors, 1 tk. majoránna
2,5 dl olaj, 

A húsok mindkét oldalát az 1 dl forró olajban megkapatom fehéredésig. Hozzáadom az apróra vágott, fokhagymát, sózom, borsozom, megszórom a majoránnával és kevés vizet hozzáadva párolom, amit mindig pótolok, és zsírjára sütöm. Hármas szív alakú sütő formát kiolajozok és beleütöm a tojásokat és megsütöm. A burgonyát vékony hasábokra vágtam, és a maradék forró olajban megsütöttem..
Tálaltam a húsokat a tükörtojással és a sült krumplival.

Ételfotóm: ITT

Mézes puszedli aszalt szilvával

Hozzávalók: kb. 30-35 db lesz belőle

30 dkg liszt, 10 dkg margarin, 5 dkg méz (diabetikus),  2 tojás sárgája, 15 dkg fruktoz,  3 ek. tejföl, 1/2 csomag sütőpor, 1 tk. fahéj, 1 kk. szegfűszeg,  1 ek. kakaópor, 10 dkg puha aszalt szilva
Mázhoz: 10 dkg fruktoz, 1/2 dl víz, cukordísz, én tortadarát szórtam a tetejére

A margarint a mézzel együtt felolvasztottam, de ne melegítsük túl. A tojássárgákat kikevertem a cukorral és a tejföllel. A lisztet elkevertem a sütőporral, a kakaóval és a fűszerekkel. A tojásos keverékbe belekevertem a margarinos, mézes folyadékot, és a lisztes, fűszeres keveréket, és összegyúrtam.  Hűtőben minimum 30 percet pihentetni kell. Ezalatt a szilvát megmostam, leszárítottam és minden szemet félbevágtam. A tésztából kb. 30 diónagyságú golyót formáztam, belenyomtam a szilvát és újból formáztam, majd lelapítva a sütőpapírral bélelt tepsibe raktam sorba. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon 10-12 percig sütöttem. Ne süssük tovább, mert kiszárad!
A mázhoz összeforraltam a porcukrot a vízzel, és 5 percig bugyogtatva forraltam a szirupot. A sütőből kiszedett puszedliket, még forrón megkentem a szintén forró mázzal, és megszórtam kevés tortadarával. De márthatjuk a felső részét olvasztott csokoládéba is.

Ételfotóm: ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése