2016. június 10., péntek

Kókuszos-csokis sütemény

Pünkösdkor készítettem és az ottani bejegyzésemben található a fotó ITT, most a receptet írtam le.

Hozzávalók: kb 16 db, a darabszám attól függ mekkora kockára vágjuk

Tésztához: 4 db tojás, 12 dkg cukor, 1 dl olaj, 1 dl tej, 27 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 2 ek. kakaó, 1 ek. tej
Krémhez: 5 dl tej, 1 zacskó vanília ízű Aranka krémpor, 20 dkg kókuszreszelék, 5 ek. cukor
Tetejére: 10 dkg étcsokoládé, 1 ek. olaj

A tésztához a négy tojást felvertem, és a cukorral, étolajjal, tejjel, liszttel, sütőporral összekevertem. Elfeleztem és a felébe 2 ek. kakaót és 1 ek. tejet kevertem. Sütőpapírral bélelt kisméretű tepsibe tettem a barna masszát, és csak addig sütöttem, hogy az állagára kenhető legyen a 
Következő krém: 5 dl tejet, az Aranka krémport, 5 ek. cukrot felfőztem és belekevertem a 20 dkg kókuszreszeléket és folyamatosan keverve sűrűre főztem. Ezt a krémet a barna tésztára simítottam és ráöntöttem az elfelezett tésztának a sárga változatát, és együtt készre sütöttem.
A tetejére a csokoládét vízgőz fölött felolvasztottam az 1 ek. olajjal és a kissé kihűlt süteményre kentem. Amikor megdermedt szeleteltem.

A pünkösdi bejegyzésemben megtalálható még a fotója a 
Rántott csirkecomb petrezselymes újburgonyával, uborkasalátával nevű ételemnek. 
De ennek a receptjét nem írom le, mert nincs olyan magyar ember, aki ne ismerné a Pünkösdnek ezt a hagyományos ételét, amit persze egész évben bármikor készíthetünk, és készítünk is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése