2016. szeptember 29., csütörtök

Rizses-húsos zöldséges egytál


Szeretjük az ilyen és ehhez hasonló keverékeket, én különösen szeretem a rizst, pl. a Bácskai rizses húst. Az utóbbit akár mindennap megenném, de egy héten egyszer biztos, hogy készítem is. Ez a változat is finom - persze aki szereti a rizses ételeket.

Hozzávalók: 4 adag

25 dkg rizs, 2 db nagyobb sárgarépa, 1 doboz konzerv zöldborsó, 4 db zöldhagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 db kicsontozott csirkecomb,  fél dl olaj, 1 csokor petrezselyem, só, bors

A sárgarépát kockára vágtam, a zöldhagymát apróra, és a fokhagymát is. Az olajban dinszteltem a hagymát, beletettem az apróbb kockára vágott csirkehúst, fehéredésig sütöttem, majd a fokhagymát is hozzátettem, fűszereztem sóval, borssal. Ezután belekevertem a szintén kisebb kockákra vágott répát, ezzel is tovább pároltam. Kevés, kb. fél deci vizet öntöttem hozzá, és lefedve pároltam - ha szükséges a víz még pótolható. Amikor már majdnem puha, akkor belekevertem a zöldborsót az apróra vágott petrezselymet is, majd zsírjára sütöttem. 
A rizst sós vízben megfőztem, leszűrtem, kevés olajjal összekevertem és hozzákevertem a zöldséges húst. 

5 megjegyzés:

  1. Mi is szeretjük a rakott és rizses egytálételeket. Az elkészítésével sincs sok gond, és finomak is.

    VálaszTörlés
  2. Ja, és nagyon guszta, szép színes lett a zöldséges tálad, ami szintén nem egy utolsó dolog :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. Igen, nem sok gonddal jár az elkészítése, és aki szereti készíti is. Én biztos, hogy átlagon felül...

      Törlés
  3. Líviám, csodás ételt készítettél!:)

    Írtam az email-címedre, talán még aktuális a válaszom:)
    Megemlítem, hogy az a kis madár a levéllel, hogy "Írjál nekem", nem működik:(

    Ölellek szeretettel!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Roza. Gondolom, hogy a t-online.hu fiókomba írtál, az már régóta nem működik, és nem is fog. A blogom oldalsávjában levő kis madaras képre kattintva meg soha nem is jött be fiókom, eredendően sem úgy készült, csak tetszett a kép.

      Törlés