2016. október 21., péntek

Tojáslepény zöldséges-sonkás töltelékkel


Finom vacsorának is, de leves után második fogásnak is. Hamar elkészül, ezért váratlan vendég sem marad éhen ha betoppan, mert 20-25 perc alatt már tálalható is. Persze ehhez az kell, hogy élelmiszer alapanyagok legyenek otthon - konzervek, tojás, hagyma, sonka stb., és szeressük ezt az ételt.  Egyszerű, de finom saját kreáció.

Hozzávalók: 2 adag

4 db tojás, 20 dkg sárgarépa, 15 dkg zöldborsókonzerv, egy kisebb vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 10 dkg füstölt főtt sonka, 3 ek. olaj, só, bors, oregánó, fél csokor petrezselyem

A sárgarépát megpucoltam és kis kockákra vágtam. A vöröshagymát, fokhagymát, és a petrezselymet apróra vágtam. A sonkát kockára vágtam. Egy ek. olajban megdinszteltem a vöröshagymát, beletettem a fokhagymát, a sárgarépát és a sonkát együtt is dinszteltem kb. 5 percig, majd sóztam, borsoztam, megszórtam oregánóval, összekevertem és felöntöttem fél dl vízzel, puhulásig pároltam, és a végén még a zöldborsót is hozzáadtam, és pár perc után  zsírjára sütöttem. Belekevertem a petrezselyemből is és félretettem melegen tartva.

Külön-külön felvertem 2-2 tojást, és egy ek. olajban a palacsintasütőben két tojást szétterítve megsütöttem mindkét oldalán. Tányérra tettem, majd következett a másik felvert két tojás, ezt is tányérra tettem, A tölteléket elfeleztem és a tojáslepény felére terítettem és ráhajtottam a másik felét. Megszórtam petrezselyemmel és már ettük is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése