2017. március 11., szombat

Burgonyás darált húsos rakott kelkáposzta


Az én konyhámban az egyik legnépszerűbb ételcsoport a rakott étel. Könnyen és viszonylag gyorsan elkészíthető és nagyon sok változatban. Most egy olyan változatot készítettem amibe tettem burgonyát is, mert a burgonya a rakott kelbe nem szokásos, de én így kreáltam. Finom lett és laktatóbb.

Hozzávalók: 4 adag

1 kg burgonya, 1 kg kelkáposzta, 60 dkg darált sertéshús, 1 vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma,  4 tojás, 4 dl tejföl, bors, só, majoránna, 1 dl olaj

A burgonyát megpucoltam és vékony karikákra vágtam. A húst megmostam, leszárítottam és ledaráltam. A kelkáposzta torzsáját kivágtam a leveleit szépen egyenként lefejtettem, az ereit lenyestem, vékonyítottam, egyenként betekertem és kb 1 cm-es csíkokra vágtam, majd forró sós vízben pár percig blansíroztam, hideg vízzel leöblítettem, leszűrtem. A vöröshagymát apróra vágtam és a fokhagymát is. Az olajban a vöröshagymát dinszteltem, beletettem a fokhagymát, és a darált húst is, összeforgattam kevergettem fehéredésig, sóztam, borsoztam és pároltam lefedve a saját levében félpuhára és zsírjára sütöttem.
Kikentem kevés vajjal - de jó a margarin is - a jénai alját és  az aljára terítettem a krumpli felét, megszórtam kevés majoránnával, ráterítettem a húsnak a felét, erre terítettem a kelkáposzta felét, megszórtam majoránnával, ráterítettem a maradék húst, rá a maradék kelkáposztát, megszórtam majoránnával és a tetejére került a maradék burgonya. A tojásokat felvertem és összekevertem a tejföllel és ezzel öntöttem le a burgonya tetejét.  Lefóliáztam a tetejét és betettem a sütőbe. (Csak ezután kapcsoltam be a sütőt, mert a jénai nem bírja az előmelegített sütőbe tevést.) Kb. 30 perc után levettem a fóliát és pirosra sütöttem a tetejét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése