2018. március 15., csütörtök

Gombás-tejfölös csirkecomb

Szeretjük a gombás ételeket, mert sokféle alapanyaggal együtt nagyon változatos ételek készíthetőek belőle. Mivel a gombából készült ételt nem ajánlatos több napig tartani még a hűtőben sem, így galuskával is tálaltam. Ez nem egy nagy változat ebben az esetben, még jobb is mint a rizzsel -  de ez ízlés dolga.


Hozzávalók: 4-6 adag

4-6 db csirkecomb, só, bors, 3-4 ek olaj, 3 tk Vegeta ételízesítő, 2 kk majoránna, 1,5 dl fehérbor, 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 50 dkg gomba, 3 dl tejföl, 1 tk liszt, 2 tk pirospaprika, fél csokor petrezselyem, 25 dkg rizs.

A combokat ketté is vághatjuk, én egészben hagytam, a hevített olajban pár perc alatt mindkét oldalukat átsütöttem. Sóztam, borsoztam, rászórtam az ételízesítőt a majoránnát, aláöntöttem a bort és lefedve a borban és a saját levében pároltam puhára. A gombát megtisztítottam és felszeleteltem. Kivettem a fűszeres zsiradékból a combokat egy tányérba, és a visszamaradt zsiradékban az apróra vágott hagymát dinszteltem, majd beletettem az apróra vágott fokhagymát is és a felszeletelt gombát. Sóztam, borsoztam, kevés ételízesítőt és majoránnát is szórtam rá, fedő alatt pároltam, majd zsírjára sütöttem. Közben a telfölt összekevertem a liszttel Az elkészült gombára rászórtam a pirospaprikát, összekevertem és a tejföllel is folytattam a keverést. Visszatettem a combokat és pár perc alatt összesütöttem.
A rizst sós, forró vízben kifőztem, leszűrtem és összekevertem kevés olajjal és apróra vágott petrezselyemmel.
Tálaltam a húst a rizzsel és a gombaszósszal.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és a kedvemre való finomság!

    VálaszTörlés
  2. Finom lehetett, a gomba mindig jó választás, akár magában, akár húsok mellé!

    VálaszTörlés
  3. Igen, finom volt, és úgy van ahogy írod, jó választás.

    VálaszTörlés
  4. Kellemes ünnepet kívánok sok szeretettel, Neked és kedves családodnak!

    VálaszTörlés
  5. Köszönjük Katalin. Mi is kellemes ünnepeket kívánunk - kicsit megkésve - Neked és kedves családodnak!

    VálaszTörlés