2018. április 16., hétfő

Húsvéti sonkás rakott krumpli

Ez az étel is a húsvéti sonka maradékából készült. Mivel a hagyományos rakott krumplit szeretjük, a sonkával sem lehet rossz és nem is volt az.

Hozzávalók: 4-6 adag

80 dkg burgonya, 25 dkg sonka, 3 főtt tojás, 2 tojás, 2 dl tejföl, 1 csomag újhagyma, 5 dkg vaj, 15 dkg trappista sajt, 3 ek olaj, só, bors.

A krumplit héjában, sós vízben megfőztem, megpucoltam, majd karikára vágtam. A főtt tojást is karikára vágtam a szeletelővel. A sonkát kis rövid keskeny csíkokra vágtam, de lehet kockázni is. A sonkát olajban megpirítottam. Az új hagymát megpucoltam és nyersen felkarikáztan. A két tojást felvertem és összekevertem a tejföllel, sóval, borssal. Egy jénai sütőtálat kivajaztam és a fele krumplit az aljára tettem, - nem sóztam, mert a sonka eléggé sós - tetejére raktam a sonkát a zsírjával együtt, arra a hagymát és végül a főtt tojásokat, majd beborítottam a maradék krumplival, ezt már egy kicsit sóztam. Egyenletesen leöntöttem a tojás-tejföl keverékével és megszórtam a reszelt sajttal. Előmelegített, közepes hőmérsékletű sütőbe tettem és kb 30 percig sütöttem. Salátát is adhatunk mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése