2018. április 14., szombat

Húsvéti ételeim receptjei, amelyek még nem találhatóak a blogomban

Tárkonyos fejtett bableves sonkalében
A fejtett bableves már van a blogomban ITT a különbség csak annyi, hogy sonkalében főztem és a kimért levesek tetejére sonkacsíkokat tettem.

Recés sonkás krumpli
Hozzávalók: 4-6 adag
8-12 szem azonos nagyságú krumpli, só, bors, 4 gerezd fokhagyma, a főtt parasztsonkámból nagyon vékony és kicsi szeletke sonkák, 4 ek olaj, só, bors, 8-12 vékony szelet füstöltszalonna 
A krumplit alaposan megmostam, sikáltam és enyhén sós, fokhagymás vízben héjában majdnem puhára főztem. Leszűrtem, hideg vízzel leöblítettem, még melegen meghámoztam. Egyenként evőkanálba fektettem és amíg a kanál széle engedi, széltében 4-5 helyen bevágtam. A vágatokat kissé szétfeszítettem és mindegyikbe sonkát dugtam, sóztam, borsoztam a tetejét és rátűztem mindegyik krumplira egy-egy szalonnát. Sütőtálba öntöttem az olajat, beleraktam a krumplikat és 30-35 percig, pirulásig sütöttem.  A sütőtálban tálaltam. 
Tipp: pirított gombaszeletekkel is tölthetjük a burgonyát és megszórhatjuk snidlinggel vagy petrezselyemmel.
Fotó ITT

Szalonnás, hagymás, fűszeres burgonya (sült csirkecsülök mellé)
Hozzávalók: 4-6 adag
1 kg burgonya, 20 dkg főtt, füstölt császárszalonna, egy teáskanál paradicsompüré, 2 kisebb fej lila hagyma, 1 csokor petrezselyem, só, bors
A burgonyát megpucoltam, kisebb kockákra vágtam. Sós vízben megfőztem, leszűrtem. A kockákra vágott szalonnát megpirítottam, hozzáadtam a paradicsompürét, tovább pirítottam. Hozzáadtam az apróra vágott lila hagymát azzal is pirítottam, kevés vizet adtam hozzá és amikor elpárolgott, a főtt burgonyát is belekevertem. sóztam, borsoztam és megszórtam az apróra vágott petrezselyemmel. Összeráztam és tálaltam a sült csirkecombokkal.
Az alsó csirkecombokat (12 db volt) sütés előtt sóztam, borsoztam, bedörzsöltem fokhagymával, megszórtam majoránnával és hagytam állni 1 órát a hűtőben, majd tepsibe tettem, és meglocsoltam olajjal úgy, hogy alá is jusson. Kevés vizet is adtam alá, lefedtem alufóliával és kb. 30 percig sütöttem, majd levettem a fóliát és pirosra sütöttem.
Fotó ITT és hasonló burgonya és csirkecsülök ITT

Franciasaláta (hasonló van a 2014-es karácsonyi ételeink között, de leírás nincs)
Hozzávalók: 4-6 adag
50 dkg burgonya héjában főzve, 1 nagy szál sárgarépa, és fehérrépa, kevés zellergumó, 15 dkg zsenge zöldborsó, 2-3 savanyú uborka, 1 nagyobb alma.   A répákat zellert is hasábokra vágva sós vízben megfőztem, majd apró kockákra vágtam. A borsót is külön megfőztem. Az uborkát és az almát - az utóbbit meghámozva - kockára vágtam. A burgonyát meghámoztam és felkockáztam. Óvatosan összevegyítettem az egész hozzávalót és a tartármártással összekevertem. Hűtöben tartottam a tálalásig.
Tartármártás: 1 nagy tubus majonéz, 2 dl tejföl, 1 tk. mustár, csipetnyi cukor, só, bors. Jól összekevertem.
Fotó: ITT

Sós kekszek -Kréker
Hozzávalók: nagyságuk és db számuk a kiszúró formától függ
22 dkg liszt, 20 dkg trappista sajt lereszelve, 20 dkg puha vaj, 1 tk só, 2 tojás sárgája
A lisztet összekevertem a sóval, majd elmorzsoltam benne a vajat és végül a sajttal és a tojások sárgájával egyneművé gyúrtam. Frissen tartó fóliába csomagoltam, majd a hűtőbe tettem fél órára. Alaposan lisztezett gyúródeszkán kb. fél centi vastagra nyújtottam és kiszaggattam (ez tetszőleges formájú). Sütőpapírral bélelt gáztepsibe sorakoztattam, majd egy szívószál segítségével lyukakat szaggatam bele. Előmelegített közepesre állított sütőbe tettem és kb. 15 percig sütöttem. (Ne süssük túl, mert elveszíti a kekszekre jellemző színt és a vajas-sajtos ízét.)
Fotó: ITT

Tonhalkrém - a kekszekre
Hozzávalók:
Nagy doboz natúr tonhal konzerv (16 dkg), 1 ek puha vaj, 2 ek majonéz, 1 főtt tojás reszelve, só, bors, 1 kk mustár, kaliforniai paprika
Lecsöpögtettem a tonhalat, majd alaposan kikevertem a vajjal, majonézzel, a reszelt tojással, sóval, mustárral, borssal. Az összeállt masszából kis golyókat tettem a kekszekre és kis kockára vágott kaliforniai paprikával díszítettem. De díszithetjük kapribogyóval is.
Fotó: ITT

Nyuszi kelt kalács - a tésztája azonos a fonott kalácséval
ITT

Diós-kakaós kocka
Hozzávalók: db szám a vágás nagyságától függ, 24-24 cm-es tepsi
4 tojás sárgája és fehérje, 24 dkg cukor, 27 dkg liszt, 1 dkg sütőpor, 1 citrom reszelt héja, 10 dkg vaj, 1 ek kakaó, 6-8 dkg apróra tört dió, tetszés szerinti lekvár kb. 4 evőkanálnyi - én áfonya-szeder-bodza keverékét használtam.
Kimértem az anyagokat. A vajat megolvasztottam. A tojások sárgáját felvertem a fele cukorral. A tojások fehérjét felvertem a másik fele cukorral. A két tojásváltozatot habverővel óvatosan összekevertem. Egyenletesen beleszórtam a lisztet, a kakaót, a sütőport, és a citrom reszelt héját. Beleöntöttem a megolvasztott vajat, lazán összekevertem. A masszát kivajazott, lisztezett tepsibe öntöttem - de kibélelhetjük sütőpapírral is - a tetejére szórtam az összetört diót, és előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten sütöttem kb. fél órát. Kihűlve keresztbe félbe vágtam megkentem a lekvárral, a felső részét rátettem és kockákra vágtam. Porcukorral megszórtam.
Fotó: ITT

Csokis-lekváros-kókusz pudingos és kókuszos palacsintatorta
Hozzávalók: 8 db csonka háromszög lesz belőle, de lehet kisebbekre is vágni
Palacsintához (ez kelt palacsinta) 30 dkg liszt, 2 tojás, 2 dl tej, ásványvíz, 1 dkg élesztő, kb. 4-6 ek lekvár (ki mit szeret), csipet só, 2 dkg cukor, a sütéshez olaj. 
Egy tálban elkevertem a tojást a liszttel, egy kevés tejben felfuttatott élesztővel, sóval, cukorral, a tej felével. Ha már sima, hozzáadtam a tej másik felét, és ha szükséges az ásványvizből is. Fél óráig pihentettem. A masszából a szokásosnál vastagabb kb. 8 palacsintát sütöttem. Pontosan egymásra rakva a közepét kiszúrtam egy kb. 5 cm átmérőjű kiszúróval. A kis lapokat félretettem.Még melegen bekentem a lekvárral, a következőt a kakaós krémmel, a harmadikat  a kókuszos-pudingossal, így ismételtem, a legfelső lekváros erre jön az utolsó palacsinta amire kerül a csoki máz, a kis lapok és a kókuszos-puding lapított golyó a tetején kis lekvár csöppel.

Krémhez: ez háromféle, kakaós, kókuszos-pudingos, lekváros
Kakaós:2 ek kakaópor, édesítéshez cukor vagy fruktoz, 2 ek tej, ezt sűrűre főzni és kenhető
Kókuszos-pudingos: 2 csomag Haas kókusz ízű pudingpor, 15 dkg cukor, 5 dkg vaj, 4-5 dl tej, 10 dkg kókuszreszelék. A pudingport a cukorral, tejjel csómomentesre kevertem, hozzáadtam a vajat, simára kevertem és jött bele a kókuszreszelék is és csak annyira főztem, hogy kenhető legyen a palacsintára. Ezután besűrítettem és készítettem belőle a kis golyókat, és a palacsinták kiszúrt közepét is kitöltöttem vele.
Lekvár:tetszés szerinti 4-6 ek. nekem birsalmalekvár (általam főzött)
Máz a palacsinta tetejére: 10 dkg étcsokoládé, 2 ek olaj. A csokoládét daraboltam, az olajban felolvasztottam és a  háromféle töltelékkel megtöltött palacsintákra öntöttem, elsimítottam amennyire lehetett, mert nem egyenletes a palacsinta. Elosztottam rajta a kis palacsinta korongokat, rátettem a pudingos-kókuszos golyókat és  tetejére a kis lekvár csöppet.
Azért lett szeleteléskor csonka háromszög, mert a közepét kiszúrtam a korongok miatt.
Fotó:ITT


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése