2018. november 27., kedd

Influenza elleni teareceptek és egyéb...


A férjem minden évben beadatja magának az influenza elleni oltóanyagot. Én utálok minden gyógyszert, az oltást meg pláne, ezért inkább felveszem a harcot a kórokozók ellen a jól bevált ősrégi gyógynövényekkel, amit az anyukám és a nagymamám is használtak. Persze az influenzának vannak durva megnyilvánulásai, amikor nem "sima" az influenza, hanem szövödményes, akkor azért kell az orvos, meg sajnos sok esetben kórház is.
Mi nagy teázók vagyunk, legyen az gyógy-, gyümölcs-, vagy zöldtea, mindegyik jöhet. Sok gyümölcsöt, zöldfélét és mézet is fogyasztunk, hogy amikor elérkezik az influenza időszaka felvértezve várjuk és megússzuk az egészet gyógyszerek nélkül.

Most sorra veszem azokat a tearecepteket amelyek hasznosak, sokat biztos, hogy ti is ismertek:

Köhögés ellen - Kakukkfű tea 



1 ek szárított kakukkfüvet leöntök 2,5 dl forrásban levő vízzel és kb. 30 percig áztatom, azután leszűröm és már iható is.

Hagymatea 


2 ek cukrot karamellizálok, felöntöm 5 dl vízzel, és belefőzöm két hagymának a megmosott vörös héját és egy-egy réteg húsát. Két percig forralom, majd 15 percig pihentetem. Leszűröm, mézzel, citrommal ízesítem.

Torokfájás ellen - Hársfatea 


3 ek szárított virágzatot leöntök 1 liter forrásban levő vízzel, és legalább 15 percen keresztül lefedve áztatom. Ezután leszűröm és citrommal, mézzel ízesítem.

Immunerősítő -Gyömbértea 


Kétujjnyi gyömbérgyökeret meghámozok, apró kockákra vágom. Felöntöm 5 dl vízzel, ízesítem fél rúd fahéjjal, 3 szem szegfűszeggel, felfőzöm és 5-10 percig forralom. Ha kissé lehűlt belefacsarok 1 narancs levet, leszűröm és mézzel fogyasztjuk.

De az is segít például a torokfájásnál amit a anyukám még felnőtt korunkban is gyakran mondogatott, hogy végezzünk langyos sós vízes toroköblögetést.
A forralt bor sem utolsó télen, bár az akkor jó, ha csak úgy iszogatjuk és nem influenzásan.

Aki szereti a teázó helyeket, vannak itt Budapesten szép számmal és nagyon hangulatos, csodás helyek:
Pl.: Vörös Oroszlán Teaház - VI. kerület, Jókai tér 8. (Szepes Mária azonos című regényéről kapta a nevét )
      Sirius Teaház - VIII. kerület, Bródy Sándor utca 13.
      Mozaik Teaház és Kávézó - VI. kerület Király utca 18.
      Flying Bird Teahouse - VI. kerület, Nyár utca 10.
      Altair Teaház - VIII. kerület, Puskin utca - Bródy S. utca sarok
      1000 Tea Teaház és Szaküzlet - V. kerület, Váci utca 65.

       

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem én is a különböző gyógyteákat amit gyakran iszogatok. A langyos sós vizes öblögetés sokszor tett már velem jót ezt lányaimnak mindig mondom hogy mennyire hatásos:)

    VálaszTörlés
  2. Örülök annak, hogy te is szereted a gyógyteákat, és az is jó, hogy már megtapasztaltad a jó hatását a sós vizes öblögetésnek.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyesen összegyűjtötted a gyógyteákat! Mi is szeretjük a teákat, ha szükséges a gyógyteákat is. Szerencsére nem nagyon szoktam köhögni, és a torkom is 8 éves koromban fájt utoljára, amikor tüszős mandulagyulladásom volt :-) De immunerősítőként szoktam csinálni reszelt gyömbér-citrom-méz keveréket, ebből minden nap megeszünk egy kiskanállal, és még finom is :-) De a gyömbéres teákat is szeretjük, az is nagyon jó..

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Katalin. A torkom nekem sem szokott fájni, nem is emlékszem rá, hogy fájt-e valaha. Köhögni szoktam, de szerencsére ritkán. A gyógyteák sok esetben segítenek.

    VálaszTörlés