2020. április 14., kedd

Húsvét - ami sajnos más, mint eddig volt

Nagyon fájdalmas az idei húsvét a koronavírus járvány miatt. Sajnos itthon kellett maradnunk és csak az egy háztartásban élők lehettek együtt. A vírus formájában kapott az emberiség egy figyelmeztető jelet,  ami szükségszerű volt, hogy elgondolkodjunk, valóban kell-e nekünk ez a nagy rohanás, hajszoltság a természet figyelmen kívül hagyása, a pazarló életforma? Én úgy érzem, hogy a vírus azért jött, hogy megváltozzon a gondolkodásunk és  ezáltal az egész világ. 
A házi karanténban akaratunk ellenére is átállunk a környezetkímélőbb életre. De az kérdés, hogy amikor elmúlik ez az életveszélyes helyzet képesek leszünk-e tartani magunkat ehhez. Most háború van, egy láthatatlan halálos ellenséggel kell küzdenünk, ami ellen még nincs fegyverünk, de remélem, hogy együtt legyőzzük, ha betartjuk az előírásokat. Addig pedig alkalmazkodjunk a megváltozott helyzethez, mert úgy hozta a szükség. Kilábalunk ebből is mint oly sok mindenből már ami érte az országunk népét és az emberiséget.
A Húsvét üzenete a REMÉNY, reménykedjünk...

Az én családom is távol maradt, ketten voltunk a férjemmel és ennek megfelelően készítettem a húsvét ételeit, ami csak kétszemélyes.
Sajnos fotókat nem tudtam betenni a blogomba, mert a fényképezőgépem a hazai járvány kezdetekor elromlott, nem jön ki a zoomja. A mobilommal fényképeztem le az ételeket, de onnan sem tudom betenni a blogomba, ott is van valami probléma...

Készült: 
Palócleves, Stefánia vagdalt gombócként (a vagdalt alapanyaggal bevontam a főtt egész tájásokat, gombóccá formáztam és zsemlemorzsába forgattam, majd kisütöttem), hagymás tört burgonya volt mellé és fejes saláta, Sült csirkecomb sült burgonyával uborkasalátával, Sonkát főztem 1,5 kg volt, Meggyszószt is készítettem, Salátalevelekre tettem franciasalátát, félbevágott tojásokat, retket, Fonott kalácsot is sütöttem, Palacsintatortát, és Somlói galuskát.

Majd később beteszem az ételeket is.


A klivíánk virágzása

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a klíviád, ismerem, Apukámnak is van.
    Sok finomságot ettetek, sajnálom hogy a fényképezőgéped elromlott.
    Mi is csak kettesben töltöttük a húsvétot, nagyon furcsa volt. Már nagyon várjuk, hogy jobbra forduljon a helyzet. Csak bízni lehet benne...

    VálaszTörlés
  2. Kedves Katalin köszönöm amit írtál. Nagyon szép virág a klívia. Nekünk 6 cseréppel van belőle. De nem mindegyik virágzik. Mi már elég idősek vagyunk, de még ilyen helyzettel nem találkoztunk, mint a járvány. Reméljük, hogy hamar vége lesz.

    VálaszTörlés
  3. Csak reménykedni tudunk abban hogy mielőbb rendeződnek a most még kilátástalan dolgok, de hidd el semmi nem változik az emberek tekintetében elfelejtik sőt alig várják hogy ismét azt tegyék amit eddig sajnos ! A húsvét nálunk is igen csendes volt és szokatlan az unokák zsongása nélkül.Sok finomságot készítettél és a virágod csodás!

    VálaszTörlés
  4. Évikém köszönöm amit írtál. Sajnos teljesen igazad van, rögtön minden nem fog úgy menni ahogy korábban, de nem sok idő kell neki.

    VálaszTörlés