2021. július 4., vasárnap

Bazsalikomos szósz, tésztán és sült sonka


 Hozzávalók: 2 adag

3,2 dkg bazsalikom (ez egy cserép friss bazsalikom összes levele), 5 dkg reszelt sajt, tetszés szerinti, fél pohár Activia joghurt, pici só, egy kávéskanál borsikafű, 2 nagyobb gerezd  reszelt fokhagyma, fél evőkanál olivaolaj, 10 dkg sonka, 16 dkg szarvacska tészta

A sonka és a tészta kivételével az összes hozzávalót beraktam a turmixgépbe, és összeturmixoltam. Ezután betettem a hűtőbe egy kicsit lehűteni. Kevés olajban a kockára vágott sonkát kissé megsütöttem és félretettem. Sós vízben kifőztem a tésztát, kiszedtem a sült sonkát az olajból és az olajat ráöntöttem a tésztára és jól összekevertem. Tálaltam a tésztát a szósszal és rászórtam a sült sonkát.  

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett, a bazsalikom a kedvenc fűszerem. Nekünk is van az erkélyen, nagy cserépben. Én szoktam vetni, még télen is, akkor jól elvan a szobában.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Katalin, nekem is a kedvenc fűszerem, mi is nagyon szeretjük. Én is próbálkoztam már a vetésével, meg azzal is, hogy szaporítottam, gyökereztettem.

    VálaszTörlés