2011. március 24., csütörtök

Vadas sertéscomb spagettivel


A vadasnak a hosszadalmas, kissé macerás több napos pácolását kihagyva is készíthetünk vadast, és ugyan olyan jó ez a változat is. Általában marhahúsból (bélszín, felsál, hátszín vagy fehérpecsenye) készítem. Emlékszem arra az időre amikor még dolgoztam és ebédelni a tanács konyhájára jártam. Amikor vadas volt ebédre, akkor a hús olyan volt mint a cipőtalp. Na ekkor döntötttem úgy, hogy ha enni akarok jót, akkor én készítem el.
Sertéshúsból is finom, most ebből készítettem.

Hozzávalók:

60 dkg sovány sertéscomb, 15 dkg füstölt szalonna, 2 szál sárgarépa, 1 szál fehérrépa, 1 szelet zellergumó, 1 kis fej vöröshagyma, 3 dl tejföl, 1 1/2 dl fehérbor, babérlevél,  1 kk. mustár, 3 dkg liszt, (durum) fél citrom, só, ízlés szerint pici cukor, 30 dkg spagetti

A zöldséget és a hagymát megpucolom  karikákra aprítom. A szalonnát apró kockára vágom és megpirítom a zöldségekkel. A megmosott négy szelet húst ráteszem sózóm és a babérlevéllel fedő alatt, saját levében puhára párolom. Ha szükséges mindig csak kevés vizet hozzáöntve pótolom ami elpárolgott. Ha puha kiveszem egy tálra és a zöldséges zsírt meghintem a liszttel, hozzáadom a mustárt, tejfölt, cukrot, citromhéjat és levét. Jól felforralom, és rákanalazom a hússzeletekre.
Sós vízben kifőzött spagettit adok mellé, de a makaróni még jobb, mert bele tud menni a zöldséges szósz. De adható mellé zsemlegombóc is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése