2011. március 23., szerda

Zöldbabfőzelék sonkakockával


Én, aki a szezonális étkezés híve vagyok nagyon jól tudom, hogy minden zöldség és gyümölcs akkor a legjobb amikor ott van az ideje az érésnek, amikor fríssen fogyaszthatjuk. De ma már sok zöldséget, gyümölcsöt vásárolhatunk, és én a hűtőbe is szoktam eltenni dobozokban, zacskókban még zöldfűszereket is. Így ezt a zöldbabot is én tettem el. Ez a sonka egy egyszerű feltét, de készülhet hozzá fasírozott, krokett, sült hús stb. is.

Hozzávalók:

40 vagy 80 dkg zöldbab (ez attól függ hányan fogyasztják), 1 kisebb vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma,  3 ek. olaj vagy libazsír, 4 dkg liszt (tönköly), 2 vagy 4 kanál tejföl, ízlés szerint citromlé, só, fél csokor zöldpetrezselyem, 20 dkg sonka (nem szeletelt)

A zöldbabot - amit már előzöleg 3 cm-es darabokra vágtam - felteszem fél vagy 1 liter sós vízbe főni. Beleteszem az apróra vágott vöröshagymát, fokhagymát. Elkészítem a sűrítőt, a lisztet enyhén pírítom az olajban, és a már puha  babba teszem. Apróra vágott petrezselyemmel, citromlével, tejföllel ízesítem.
A sonkát apró kockára vágom, kevés olajban kissé lepíritom és a zöldbab tetejére szórom.

2 megjegyzés:

  1. A szegényebbek úgy készítették, hogy megfőzték a 2-3 cm-re tördelt zöldbabot sóval babérlevéllel. Fővés után annyi víz marad, hogy ellepi a puhára főtt zöldbabot. Lisztből, tejből habarást csináltak, majd berántották. Ha levest akartak, több víz, kevesebb liszt. Ha főzeléket, több liszt. Mikor langyosra hűlt, kevés cukorral, ecettel ízesítették. Ha rácbabot akartak, akkor a főzeléket összekeverték sertéspörkölttel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a véleményét. Ez is egy főzési módszer, örülök, hogy megismerhettem az Önét.

      Törlés