2011. június 4., szombat

Mentás-cseresznyés-epres gyümölcsleves


Az előző gyümömölcslevesemhez hasonlóan erről is csak azt tudom mondani, hogy ilyenkor amikor már meleg is van friss gyümölcs is van a legjobb ilyeneket enni. A menta hűsítő, üdítő és jó ízű, a gyümölcsök pedig a kedvenceim, és nekem mindegyik finom. Lehet vegyesen használni a gyümölcsöket, mint ebben a receptben is. Vártam, hogy legyen már cseresznye, de eper is még legyen, így már is összehoztam őket.

Hozzávalók:

30-30 dkg vegyes gyümölcs, 9 dl tej, 3 ek. méz (én diabetikusat használok), 1 tasak vaníliaízű pudingpor 4 dl tejszín, (ebből 3 dl habtejszín), 6 szál friss menta

A forralt tejben elkeverem a mézet. Kevés hideg tejjel elkeverem csomómentesre a pudingport, majd folyamatosan keverve a mézes tejbe öntöm, visszateszem a tűzre és addig keverem amíg besűrűsödik. Ekkor a tejszínt is beleöntöm. A megmosott, lecspegtetett gyümölcsöket kicsumázom, a cseresznyét kimagozom. Mindegyikből 10-10 dkg-ot a turmixgépbe teszek, hozzáteszem a négy mentaágról lecsipkedett leveleket 1 dl-nyi tejet és pépesre turmixolom (1-2 perc). A besűrített tejes-mézes-tejszínes-pudingporos lébe beleteszem a pépes gyümölcsöt, és összekeverem. Hozzáteszem a gyümölcsöket is és legalább 2 órára beteszem a hűtőbe. Tálaláskor mentalevéllel díszítem.
A tejszínt kevés cukorral vagy fruktozummal felverem, és ebből is teszek a leves tetejére.
Az ízeket kihozza és pikáns ízt ad a levesnek, ha csepegtetünk bele egy kis friss citromlét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése