2012. január 10., kedd

Párizsi csirkecomb fűszeres-sonkás paradicsomszósszal burgonyával

Az év végi eszem-iszom után kellett egy kis pihenés minden szempontból, ezért még most kezdek újra belerázódni abba, hogy ha enni akarunk és jót, akkor meg kell csinálni magunknak. Eddig is ettünk figyelembe véve azt a mondást, hogy "Nem azért élünk, hogy együnk, hanem azért eszünk, hogy éljünk."
Akkor jöjjenek újra a hétköznapok, hétvégék, ünnepnapok és az ételei...

Hozzávalók: 4 adag

4 db nagyobb csirke felsőcomb (kicsontozva), 1 tojás, liszt,  kevés tej, 2 nagyobb doboz sűrített paradicsom, 20 dkg sonka, 1 szál sárgarépa, 1 szelet zellergumó, 2 gerezd fokhagyma, 1 kisebb vöröshagyma, zellerzöld, bors, só, 80 dkg burgonya, pár levél bazsalikom vagy morzsolt,  petrezselyemzöld, olaj

Először a szószt készítem el: megpucolom, lereszelem a zöldségeket nagy lyukú reszelőn, a hagymákat apróra vágom és a zöldfűszereket is. A hagymát 2 ek. olajban megdinsztelem, beleteszem a fokhagymát az apró kockára vágott sonkát, a reszelt zöldségeket, sózom, borsozom és párolom kb. 15 percig. Ekkor beleteszem a sűrített paradicsomot, öntök hozzá kevés vizet kb. 1 dl-t, jól összekeverem és fedő alatt takarékon összefőzöm, a vége felé beleteszem a zellerzöldet, bazsalikomot is, (a viznek el kell párologni, a szósz sűrű legyen) Közben sós vízben felteszem főni a burgonyát. Elkészítem a sűrű palacsintatésztát (tojás, liszt, tej,  víz, só). A húst sózom, megforgatom lisztbe majd a palacsintatésztába és bő, forró olajban kisütöm. A burgonyát megforgatom az olajban kissé megkapatott petrezselyemben. Tálalom a húshoz a kétféle köretet. 

5 megjegyzés:

  1. Bár nem ünnepinek tituláltad ezt az étket, azért fenséges ez a párizsi a nem mindennapi szósszal különösen.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, én gyakran készítem és régóta ezt a szószt pld. makarónihoz is, és ez a saját kreációm.

    VálaszTörlés
  3. Lívia, nagyon guszta az ételed. A szósz különösen látványos:) Benne van a receptjeid között? (Majd megnézem.)

    VálaszTörlés
  4. Nem voltam eléggé figyelmes:)) Látom, itt van a leírása!:)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Róza, és itt is - ahogy már észrevetted - leírtam, és annak ellenére, hogy már egy másik receptemnél is - kifőtt tésztára tettem - megtalálható.

    VálaszTörlés