2012. március 30., péntek

Burgonyás húsos gombás halom


Szeretjük az olyan ételeket aminek a tetejére többféle más hozzávalót pakolhatok. A sült krumpli, tésztafélék is ezek közé tartoznak. A sült krumpli elkészítése nem egy nagy kihívás - nekem a többi sem - de így együtt nem a megszokott változat.

Hozzávalók: 4 adag

60 dkg sertéscomb vagy lapocka, 30 dkg gomba,  2 nagyobb vöröshagyma, 20 dkg füstölt szalonna, bors, 3 gerezd fokhagyma, só, olaj, 1 kg burgonya, liszt

A húst felszeleteltem és vékony csíkokra vágtam. A gombát megpucoltam és felszeleteltem. Az egyik vöröshagymát apróra vágtam, a fokhagymákat is. A szalonnát felszeleteltem és bevagdaltam. A burgonyát, meghámoztam és kockára vágtam. A másik hagymát szélesebb karikára vágtam. A szalonnát 1 ek. olajban kisütöttem. Kevés, zsalonnazsirban megdinszteltem a hagymát, két fokhagymát és beletettem a húst és azzal is összesütöttem, borsoztam, sóztam majd kevés vizzel fedő alatt pártoltam puhulásig, és zsírjára sütöttem. A maradék hagymát szintén a maradék szalonnazsírban megdinszteltem, beletettem egy fokhagymát, majd a gombát, borsot, sót és saját levében fedő alatt pároltam, zsírjára sütve. A burgonyát sós vízben megföztem félpuhára, leszürtem, és utolsóként frissen megsütöttem. A karikára vágott hagymát lisztbe forgattam és olajban aranysárgára sütöttem.
Amikor minden kész, akkor elosztom négyfelé a halmozni valót és a burgonyára teszem a húst, majd a gombát, a szalonnát és a sült hagymát, díszítem zöldpaprikával.

6 megjegyzés:

  1. Az ételed mint mindig, nagyon jól néz ki...

    Lívia, szeretnélek játékra invitálni. Örülnék, ha elfogadnád a meghívásomat.
    Kérlek, nézzél be hozzám.

    VálaszTörlés
  2. Ügy látszik, lekéstem, de azért én is meghívlak erre a játékra.

    VálaszTörlés