2012. augusztus 20., hétfő

Szent István ünnepe - Augusztus 20.

Államalapító királyunk és az új kenyér ünnepe is.
Hosszan írtam már 2011-ben augusztus 20. kapcsán Szent István királyunkról, most ezért ez elmarad.
Arról írok most egy kis beszámolót, hogy a hosszú hétvégén amiben benne van augusztus 17-20-ig a Mesterségek Ünnepe a budai Várban, aztán 19-20-án a Magyar Ízek Utcája rendezvény amely a Bem rakparton a Várkert Kaszinótól a Bem térig tart, és persze a mai augusztus 20-i egész napos rendezvénysorozat a tisztavatástól a légiparádén át az esti tűzijátékig.

Ebből a férjem és én tegnap a Magyar Ízek Utcáján mentünk végig a Margit hídtól indulóan a Clark Ádám térig.

Magyarország Cukormentes Tortája egy szelete a  megalkotó cukrászmester kezében.
Az utca különlegességét az adja, hogy aki idelátogat kizárólag olyan termékeket talál a standokon amelyek alapanyagukban, elkészítésükben hagyományos és a méltán híres magyar gasztronómia büszkeségei.
Idén is vártak bennünket a konyhaművészet remekei pl. zamatos gyümölcsök, aszalt gyümölcsök, házisör, szarvaskolbász, szalámi, libatepertő, több pincészet remek borai, pálinka, tejtermékek, kemencés lángos, házilekvárok, háziszörpök, mangalica zsíroskenyér, csodálatos kenyerek, péksütemények, mézeskalács, sok-sok sütemény, savanyúságok, kürtöskalács, bió húsok, és olyan ünnepi étkek mint a kalocsai kakaspörkölt, töltött káposzta Matyóföldről, birkapörkölt Karcagról, Sokác bab, lecsó stb.
Kóstoltunk mi is olyan szilvalekváros süteményt amelyhez teljesen hasonlót kinézetre is és ízre is én is készítek, majd teszek is be a blogomba.
Megnéztük  Magyarország mindkét tortáját, de nem vettem belőle, majd nézegetem a gasztroblogokat és kíváncsian várom, hogy milyennek találták akik megkóstolták itt Budapesten. Mert a tavalyi győztes tortát szinte senki nem dícsérte. Ezért aztán zsákbamacskáért nem adok 500 forintot.
Azt gondolom, hogy ennek talán az az oka, hogy 30 ezer darabot amit itt szétosztani szándékoztak nem hiszem, hogy azok sütötték akik a győztes tortát készítették, hanem sok-sok cukrászat akik válalkoztak arra, hogy 20-án a cukrászdájukban majd árúsítják. Tehát hiába ugyan az a recept ahány kéz annyi féle lesz külsőre és ízre is.
A Clark Ádám térről aztán - ahol már készülődtek a szinpaddal a mai rendezvényre, de ez már a Bem rakparton is látható volt  - felmentünk a Várba, és a rengetek kézműves és népművészeti terméket árusító standokon mindent jól szeműgyre vettem, meglátogattam egykori kézműves és népi íparművész társaimat, akikkel egykor én is együtt árusítottam az alkotásaim. Írtó meleg volt - pedig mi délután 15 órakor indultunk el otthonról - leültünk egy árnyas helyen és elfogyasztottuk az általam sütött sült csirkecombot és két-két sárgabaracklekváros palacsintánkat. Majd kifelé jövet elhagyva a Sándor Palota épületét az egyik cukrászdában még  elnyaltam egy eper-csokoládé fagylaltot. A Várban járó kisbusszal pedig lementünk az egykori Moszkva térre ma Széll Kálmán tér és onnan mentünk haza egy másik busszal fel a Rózsadombra a II. kerületbe ahol mi lakunk. Rendesen elfáradtunk, így ma már a lakásunk erkélyéről nézzük a tűzijátékot - ma még melegebb van mint tegnap.
Azóta, hogy ezt a bejegyzésem megírtam már megnéztem a Két cica konyhája blogot és bejött amiről írtam a Magyarország tortáját illetően. Ajánlom figyelmetekbe, hogy olvassátok el. Mivel nem vagyok édesszájú ez engem nem annyira érdekel, hogy milyen, - pláne a torták - de megjegyeztem. Tehát én mindig ilyen rendezvényekre viszek saját ennivalót, most is így tettem és nem csak az árak miatt...
Végül a tűzijáték,
Mivel későn jutott eszembe, hogy fényképezzek, így a kép innen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése