2012. november 22., csütörtök

Karácsonyi kaktuszom - a két kicsi - nem tudja a virágzása idejét?


Virágzik a két kicsi sárga és fehér karácsonyi kaktuszom, pedig még nincs itt az ideje. Van egy óriási kb. 80 cm átmérővel rendelkező bokrom mályvás-rózsaninű is, amelyik már kb. 18 éves, és hozzá hasonlóan betartva az igényeit, a kicsiket is úgy tartottam és gondoztam, de míg ezek virágoznak a nagy még csak pici bimbókat hozott, ami így valószínű, hogy karácsonyra fog teljes pompában lenni, akkor majd lefotózom. Vannak már kisebb "fiókái" azokból szoktam az asztalt, - mert azok is bimbósak, több más karácsonyi dísszel - díszíteni.

2 megjegyzés:

  1. Lívia, ugyanilyen két kaktuszom nekem is teljes virágpompában van. Ezek már másfajták, mint a "régi" karácsonyi kaktuszok. Az enyémek szinte egész évben virágoznak, még nyáron is, az udvaron a bokor alatt.
    Bálint gazda honlapján lehet olvasni, hogy mi a trükkje, hogy pont karácsonyra nyíljanak ki, de én örülök hogy gyakran virágoznak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad lehet, hogy más fajták, mert a levélzetük is eltérő, más a fogazatuk, mint a régi öreg mályvás-rózsaszínű kaktuszomnak. Egyébként ismerem a gondozási igényüket - sok kertészeti könyvem van - hogy mit kell tenni hónapról-hónapra szeptembertől kezdve, hogy időzítve legyen a karácsonyi virágzás. De a két kicsi tényleg más lehet. Azért majd megnézem Bálint gazda honlapját. A régi kaktuszom az biztos, hogy karácsonyra fog virágozni.

      Törlés